×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 29 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری چهارمین بزرگداشت روز جهانی بامبو در لاهیجان

دکتر ابراهیم آذرپور در گفت و گو با «گیل بان» با اشاره به فرا رسیدن 18 سپتامبر روز جهانی بامبو تصریح کرد: همانند سه سال گذشته مراسمی جهت بزرگداشت این روز در لاهیجان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای چهارمین سال پی در پی ایران به عنوان کشوری بامبوخیز موجودیت خود را در زمره کشورهای فعال در این حوزه اعلام می کند، افزود: با توجه به مصادف شدن ” چهارمین جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران “ با سوگواری های ماه محرم، به جای برگزاری جشنواره مراسمی برای نکوداشت این روز برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: روز جمعه 30 شهریور ماه مراسمی از جمله کوهنوردی، بازدید از باغات بامبو و آشنایی علاقمندان با گیاه مذکور به مناسبت بزرگداشت این روز جهانی برگزار می شود.

آذرپور در انتها با بیان لزوم بهره برداری از ظرفیت های اقلیمی و فرهنگی مناطق مختلف استان گیلان علی الخصوص نواحی لیالستان، رودبنه و بازکیاگوراب لاهیجان جهت بهبود وضعیت بامبو، یادآور شد: این گیاه و تولیدات سنتی صنایع دستی حاصل از آن در جزو میراث ماندگار گیلانیان است که باید در حفظ و تعالی آن از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد