×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
اجرای طرح تروما موجب کاهش میزان تلفات ناشی از حوادث ترافیکی است

به گزارش «گیل بان»، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده در حاشیه بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از نحوه اجرای طرح ملی تروما گفت، هدف اصلی از اجرای طرح تروما را، کاهش میزان تلفات ناشی از حوادث ترافیکی و مدیریت پیش بیمارستانی، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طرح پایلوت سیستم ترومای گیلان، توسط مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای در سال 94 به عنوان یک طرح ملی به ثبت رسید و پس از انجام اقدامات لازم در سال 96 به اجرا درآمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: در این طرح سازمان‌های متولی مانند راهنمایی و رانندگی، پایانه‌ها، پلیس، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استانداری، سازمان برنامه و بودجه و هلال احمر جهت اجرای سیستم تروما همکاری دارند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای در سال 94 به عنوان اولین مرکز توسط شورای گسترش دانشگاه‌ها مصوب و قطعی شد، یادآور شد: حوزه فعالیت این مرکز در حال حاضر در زمینه‌های تروما برای گروه‌های هدف فعال است.

وی خاطرنشان کرد: از دستاوردهای این مرکز می‌توان به بانک داده‌ها (Data senter) برای حوادث ترافیکی، غرق شدگی، سوختگی، مسمومیت با قرص برنج و توانبخشی اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان گفت: در این راستا، تدوین و راهنمای آموزشی برای حوادث غیر عمدی، ثبت و راه‌اندازی مرکز آسیب‌های نخاعی ناشی از حوادث ترافیکی از دیگر دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی، است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد