×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 25 اردیبهشت - 1403
false
true
آغاز اجرای طرح تحول زمین شناسی کاربردی در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مراسم آغاز به کار طرح تحول زمین شناسی کاربردی گیلان در رشت، در سخنانی ویژگی‌های اجرای طرح تحول زمین شناسی کاربردی در گیلان را تشریح کرد.

او گفت: مجموع مشخصات و ویژگی‌های طبیعی و زمین شناسی گیلان نشان می‌دهد که ایجاد لایه‌های اطلاعاتی مرتبط با مخاطرات زمین شناسی، مهندسی و زیست محیطی این استان می‌تواند در بهبود عملکرد اجرای طرح‌های زیربنایی و عمرانی موثر باشد و به برنامه ریزان و تصمیم سازان برای تعیین اولویت‌های توسعه‌ای گیلان یاری رساند.

معاون وزیر صمت همچنین از اجرای مرحله نخست طرح ایجاد لایه‌های اطلاعاتی مخاطرات زمین شناسی و زیست محیطی به وسعت ۵ هزار کیلومتر حد فاصل رودبار تا رشت خبر داد.

شهیدی با بیان اینکه این مرحله یک سوم وسعت کل گیلان را دربر می‌گیرد، افزود: با تداوم این طرح، اطلاعات اساسی همه حوزه‌های زمینی و دریایی استان، متناسب با اولویت‌های توسعه و ارتقاء زیرساخت‌ها استخراج و در اختیار برنامه ریزان قرار خواهد گرفت.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این مراسم گفت: با آغاز به کار این طرح مهم، اثرگذار و کاربردی، کیفیت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان در ۲ حوزه زمینی و دریایی ارتقا می‌یابد و مخاطرات ناشی از بروز انواع حوادث غیرمترقبه و طبیعی، قابل پیشگیری و کنترل می‌شود.

او همچنین به ظرفیت‌های بالقوه و فراوان اقتصاد دریا محور در گیلان و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق این بخش از اقتصاد و حمل و نقل دریایی اشاره کرد.

استاندار گیلان افزود: وجود منابع و ذخایر عظیم دریایی در این استان و اجرای طرح ترانزیتی کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک ایجاب می‌کند تا با بهره گیری دقیق از اطلاعات زمین شناسی و بررسی مخاطرات زمین در حوزه‌ی دریای خزر، زمینه تبلور ظرفیت‌های نهفته در این بخش را با اطمینان و امنیت خاطر فراهم کرد.

در این نشست همچنین قرارداد توسعه همکاری‌ها از سوی نماینده سازمان بسیج مهندسان و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور امضا و بر لزوم آمادگی برای اجرای طرح‌های مرتبط با زمین شناسی و بررسی مخاطرات زمین در مناطق مختلف استان تأکید شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد