×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
داشته‌های فرهنگی، هنری و معماری ایران اسلامی ارج نهاده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله رسول فلاحتی صبح روز شنبه 6 اسفند ماه 1401 در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ؛ تاسیس بنیاد میرزا کوچک خان جنگلی را یکی از اقدامات فرهنگی لازم دانست و اظهار داشت : در گذشته ارگان ها ، سازمان ها و نهادهای مختلف به صورت غیر متمرکز و ناهماهنگ اقدام به بزرگداشت میرزا کوچک و نهضت جنگل می کردند ، اما باید برنامه ها را یکی کنیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم .

وی با بیان اینکه گزارش عفاف و حجاب به صورت ماهانه از دستگاه ها دریافت می شود ، تصریح کرد : مدیران استانی با همکاری دادستان و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب ، اقدامات لازم را انجام دهند .

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه از دستگاه های فرهنگی خواست امور قرآنی را به ویژه در حوزه آموزش و پرورش جدی بگیرند و گفت : متاسفانه به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان خیلی کم توجه کردیم ؛ این در حالی است که کشورهایی ، سرمایه گذاری کلانی در امر آموزش و پرورش دارند که هم تراز دانشگاه است .

امام جمعه رشت ، با بیان اینکه اگر زیربناهای جامعه درست شود ، بخش عمده مشکلات سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی نیز رفع می شود ، خاطر نشان کرد : تربیت باید از آموزش و پرورش آغاز شود ، زیرا آموزش و پرورش زیربناست .

وی با اشاره به دغدغه مالی دستگاه ها ، ادامه داد : دستگاه ها بودجه های فرهنگی را بر حوزه کودک و نوجوان متمرکز کنند و نظارت را در امر آموزش و مربیان جدی بگیرند .

آیت الله فلاحتی همچنین به شهرداری ها توصیه کرد از نمادهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و مذهبی هر منطقه در سطح شهر استفاده کنند و متذکر شد : گردشگران به محض ورود به استان و شهرستان باید با تابلوها و مجسمه ها و المان های بومی آشنا شوند .

وی با انتقاد از نصب برخی المان ها در سطح میادین و خیابان ها ، اضافه کرد : متاسفانه برخی از المان های شهرداری اصلا با فرهنگ ما تطابق ندارد ؛ این در حالی است که نه تنها المان ها باید بومی و ملی باشد ، بلکه مولفه های تربیت دینی را نیز به همراه داشته باشند .

نماینده ولی فقیه در گیلان به داشته های فرهنگی ، هنری و معماری ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد : باید تولیدات ایرانی را با برند « ساخت ایران » به دنیا صادر کنیم تا جهانیان با واژه های فارسی نیز آشنا شوند .

وی همچنین از شهرداری های استان خواست برای زیباسازی و فضاسازی شهری از مشورت دستگاه های فرهنگی و هنری و دینی کمک بگیرند و تاکید کرد : المان های شهری قبل از ساخت و نصب باید در شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی و مشورت قرار بگیرد و سپس عملیاتی شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد