×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
لزوم برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»، دومین جلسه کارگروه تخصصی ارتقاء وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان، (مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی) به ریاست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با هدف هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای مرتبط جهت اجرای برنامه ها و ارائه خدمات به این محلات برگزار گردید.
مهندس رحیم حیدری مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی ضمن تشکر و قدردانی افزود : برنامه های خوبی توسط دستگاههای فرهنگی انجام گرفته است و هدف از برگزاری این جلسات ایجاد تعامل دستگاه های عضو کارگروه با همدیگر است ، تفکیک ماموریت ها و استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاههای اجرایی در مناطق مذکور داشتند.
ایشان با اشاره به محور برنامه ها و فعالیت های قابل اجرا در مناطق حاشیه نشین استان به ویژه شهرستان رشت و لنگرود تصریح کردند؛ مناطق حاشیه نشین بدلیل فقر اقتصادی و فرهنگی مستعد بروز آسیب های اجتماعی می باشد و برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی باید برنامه ریزی و راهکار عملی ارائه گردد و مسئولین برای رسیدگی به مشکلات ساکنین این مناطق باید با جدیت و اهتمام ویژه ای عمل نمایند.
مهندس حیدری با تاکید بر اینکه سکونتگاههای غیر رسمی باید به عنوان یک نظام برنامه ریزی نگریسته شود به نقش مشارکت مردم به ویژه سازمان های مردم نهاد و بهره مندی از حضور مردم در کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات اشاره نمودند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی بحث حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی را نیازمند تدوین یک برنامه اقدام مشترک دانستند که همه ذینفعان و دستگاههای ذیربط در آن باید نقش اساسی ایفا نمایند.
وی آموزش های مهارتی در این مناطق، تامین امنیت عمومی آنان و حفظ سلامت ساکنان و محیط زیست را نمونه هایی از اولویت هایی خواند که باید با برنامه ریزی های اصولی در کوتاه و بلند مدت در این مناطق اجرایی شود.
وی اضافه کرد: معضل اجتماعی پدیده ای نیست که بتوان به تنهایی رفع و انجام شود و این پدیده در بستر زمان شکل گرفته و باید با برنامه ریزی دقیق و درست، کوتاه مدت و بلند مدت با همکاری همه دستگاه های ذیربط در جهت رفع مشکلات اقدام نمود.
حیدری، ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی، زیر ساختی و رفاهی به مناطق حاشیه نشین توسط دستگاههای متولی را بسیار با اهمیت خواند و از تمامی مدیران دستگاههای متولی امر خواست تا با برنامه ریزی دقیق برای ارائه خدمات به این مناطق در سال جاری به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی اقدام نمایند.
وی مهاجرت معکوس را در کاهش حاشیه نشینی موثر دانست و تاکید کرد، برای جلوگیری از گسترش بافت های حاشیه نشین ستاد ملی بازآفرینی شهری باید تدبیر کند.

انتهای پیام/

 

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد