×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
۲۵۰۰ هیئت مذهبی و تکیه در گیلان فعالیت می کنند

به گزارش «گیل بان» حجت الاسلام جمال یاری با اشاره به اینکه با نزدیکی ایام محرم و صفر، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته تلاش شده تا برنامه های با محتوای فرهنگ عاشورایی و ترویج سبک زندگی اسلامی در شهرهای مختلف گیلان تهیه، تدوین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ و مبلغه یکی از برنامه های این سازمان در ایام محرم و صفر است، افزود: برای دهه اول محرم امسال هزار و ۵۰۰ نفر از مبلغات به مساجد حوزه شهری و روستایی استان گیلان اعزام می شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: مبلغین دینی در ایام محرم به مباحثی چون بیان اعتقادات، بیان احکام، تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع)، سبک زندگی اسلامی، تبیین شعار سال می پردازند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه استان گیلان دارای بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی، تکیه است، گفت: در ایام محرم و صفر امسال دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی و تکیه فعال خواهند بود.

حجت الاسلام یاری همچنین به آمادگی بیش از هزار مداح برای حضور در مراسمات محرم و صفر در گیلان اشاره و تصریح کرد: با برگزاری دوره های آموزشی و همایش تلاش شده این مداحان را با آخرین اصول صحیح مداحی و همچنین مقتل و مسائل مربوط به آن و بدعت ها و خرافات وارده شده به این حوزه آشنا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در برخی از شهرستان های گیلان، اظهار کرد: محورهای این همایش تبیین فرهنگ عاشورایی، مقابله با آسیب ها و نقش آفرینی مبلغین است تا امسال از ظرفیت محرم برای تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی در چهلمین سال انقلاب بهره لازم برده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان همچنین به برگزاری نخستین همایش بزرگ «جوانان و نوجوانان عاشورایی» در این استان اشاره کرد و یادآورشد: تلاش شده در این همایش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع مساجد ، فضاسازی و جهت‌دهی درست زمینه جذب جوانان و نوجوانان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی با موضوع مسجد و روحانیون فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد