×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
گردشگران بیش از پیش از منابع طبیعی مراقبت کنند

به گزارش «گیل بان»، مصطفی سالاری اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای گذشته شهرستان های رودسر، سیاهکل، املش، لنگرود، لاهیجان و ماسال در معرض حریق قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش سوزی در چهار شهرستان در ساعت های اولیه مهار شد، دو شهرستان حدوداً ساعت 2 بامداد دیروز (یکشنبه) تحت کنترل قرار گرفتند و حریق در شهرستان ماسال نیز به دلیل وسعت و گستردگی، در حوالی صبحگاه مهار شد.
استاندار گیلان با اشاره به تماس های مکرر وزیر کشور در ساعت های اولیه بروز این حادثه تلخ و اعلام آمادگی وزارت کشور برای اعزام نیروی انسانی با تجهیزات خدمات رسان بیان داشت: علیرغم اینکه با احتساب مستثنیات مردمی نظیر اراضی مزروعی و باغ ها، بیش از 200 هکتار از محدوده های استان دچار حریق شد، با مدیریت و نظارت فرمانداران، بخشداران، شهرداران، سازمان های منابع طبیعی و هلال احمر و نیروهای بسیج و سایر نهادهای ذیربط استانی و شهرستانی، آتش در حداقل زمان ممکن، مهار شد.
سالاری ادامه داد: دستورهای لازم برای برآورد خسارت های وارده به معاونت عمرانی استانداری صادر شده است.
وی در خاتمه سخنانش، منابع طبیعی را ثروت ملی و حفاظت از آنها را وظیفه شرعی و قانونی همگان دانست و خواستار توجه بیش از پیش مردم، مسافران و گردشگران به حفاظت و مراقبت از این موهبت خدادادی شد.
از عصر شنبه گذشته به دلیل وزش باد گرم شدید مناطق وسیعی از جنگل های استان دچار حریق شد و خسارت هایی را به اراضی ملی و طبیعی وارد کرد.
از مجموع اراضی ملی گیلان، 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی، 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد