×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 23 اردیبهشت - 1403
false
true
پاسخگویی به مردم نخستین وظیفه و رسالت دولت است

به گزارش «گیل بان»، مصطفی سالاری صبح امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندار رشت با بیان اینکه تمام کسانی که از خزانه دولت و اموال عمومی حقوق دریافت می‌کنند در قبال مردم مسئول اند، تصریح کرد: تمامی هزینه ‌های دستگاه ‌های اجرایی و اموال عمومی از طریق مردم جامعه تامین می ‌شود.
سالاری مردم را کارفرمای مدیران دانست و گفت: حضور در بین مردم، دسترسی راحت مردم به مسئولان و گوش‌ فرا دادن به مشکلات و دغدغه ‌های مردم از وظایف مسئولان است و تمامی‌ نهاد‌ها حتی نهاد‌های نظامی و انتظامی در قبال پاسخگویی به مردم وظیفه ‌ای مستقیم دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه پاسخگویی به مردم نخستین وظیفه و رسالت دولت است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید مشکلات مردم را به دولت منتقل کنند و دولت با پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم باید امید را در جامعه تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مردم از سوی مدیران کارنامه ‌ای درخشان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بیان نقد‌ها در راستای رفع معضلات، اقدامی مطلوب است و دستگاه ‌ها باید در رفع مشکلات، نقد‌های وارده به دستگاه‌ های دیگر را با صدای بلند اعلام کنند.
سالاری با بیان اینکه پذیرش انتقاد در دستگاه‌ ها اقدامی راهگشا در حل معضلات جامعه است، افزود: مردم کاستی ‌ها را زودتر از مسئولان و مدیران در جامعه احساس می‌کنند و تمامی مدیران در قبال معیشت، بهداشت، درمان، مهارت ‌آموزی، آموزش، نشاط اجتماعی، اشتغال جوانان و آزادی بیان مردم در بیان مشکلات و نقدها مسئول هستند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان جامعه امروز باید با تعامل و همبستگی اهداف خود را به پیش برند، گفت: نارسایی‌های متعددی در جامعه امروز وجود دارد و مدیران باید این نارسایی را به ‌طور مستقیم از مردم بشنوند.
وی با اشاره به اینکه مدیران موظف به رصد کردن نارسایی‌ها و شنیدن مشکلات و معضلات مردم هستند تصریح کرد: جوانان تحصیلکرده و بیکار در جامعه امروز قشر عظیمی را در برمی‌گیرند و هیچ مدیری نمی‌تواند خود را نسبت به این افراد، بی‌مسئولیت جلوه دهد.
استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران وظیفه دارند به منظور حفظ انقلابی که به دست مردم رقم خورده با استفاده از تمامی توان به مردم خدمت ‌رسانی کنند، افزود: رسیدن به اهداف آرمانی انقلاب در گروه خدمت‌ رسانی مطلوب به مردم است.
وی تصریح کرد: تمامی نهاد‌های نظارتی، قضایی، حاکمیتی، نمایندگان و اعضای قوای سه‌گانه در استان گیلان باید با روحیه تعامل و خدمت ‌رسانی در راستای حل معضلات گام بردارند.
سالاری با اشاره به اینکه مدیران در قبال جوانان بیکار و تحصلیکرده جامعه امروز مسئول بوده و نمی ‌توانند این امر را کتمان کنند، اظهار کرد: استان گیلان فضای مطلوبی در راستای حل معضلات و مشکلات اجتماعی دارد.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد