×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
نامه‌های نادر ابراهیمی به خواهرش مریم زندی

به گزارش «گیل بان»، مریم زندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران، از انتشار نامه‌هایی که از برادرش نادر ابراهیمی دریافت کرده خبر داد و گفت: مدت‌هاست در فکر انتشار نامه‌های برادرم نادر هستم. مجموعه نامه‌هایی که قرار است چاپ شود، حروف‌چینی و غلط‌گیری شده و کارهای اولیه انتشار آن تا حدی انجام شده است. می‌خواهم مطلبی هم از خودم در کتاب باشد و در حال فکر کردن روی آن هستم. درواقع قصد دارم توضیحی به نامه‌ها اضافه کنم. البته بسیاری از جواب‌های من در نامه‌های بعدی نادر مستتر است اما در بعضی جاها احساس می‌کنم که نیاز به توضیحاتی هست.

زندی درباره موضوع و درون‌مایه نامه‌های برادرش، نادر ابراهیمی توضیح داد: درون‌مایه نامه‌ها خیلی شخصی نیست و خوبی این نامه‌ها به همین است. البته که این نامه‌های یک خواهر و برادر به همدیگر است و طبیعی است که مسائل عاطفی و شخصی هم در آن مطرح شود اما در این نامه‌ها شرایط جامعه آن زمان و نگاهی که آن زمان حاکم بر جامعه بوده، هم دیده می‌شود. نادربه عنوان یک جوان ایده‌الیست آن زمان در نامه‌هایی که به خواهرش می‌نوشته این مسائل را بازگو کرده است. به نظر من جنبه عمومی و اجتماعی این نامه‌ها از جنبه شخصی‌ آن مهم‌تر و جذاب‌تر است. ضمن آنکه من به شخصه دلیلی برای انتشار نامه‌هایی کاملا  خصوصی نمی‌بینم.

به نظر من جنبه عمومی و اجتماعی این نامه‌ها از جنبه شخصی‌ آن مهم‌تر و جذاب‌تر است. ضمن آنکه من به شخصه دلیلی برای انتشار نامه‌هایی کاملا خصوصی نمی‌بینم.

این عکاس درباره مخاطبان این کتاب گفت: مخاطبان این اثر می‌توانند خیلی‌ها باشند، برای مثال کسانی که نوشته‌های نادر را دوست دارند و همچنین کسانی طرفدار عکس‌های من هستند، می‌توانند مخاطب این اثر باشند. نادر این نامه‌ها را در سنین 20 تا 30 سالگی نوشته است و بالطبع برای قشر جوان و نوجوان بیشتر مناسب است.

مریم زندی درباره مطالب تکمیلی که قرار است به این نامه‌ها اضافه شود،‌ توضیح داد: عکس‌هایی از دوران کودکی من و نادر هست که در صورت امکان دوست دارم از آن‌ها استفاده کنم. روی ایده منتشر کردن این نامه‌ها چندسالی است که فکر کرده‌ام و کارهای اولیه آن هم انجام شده است. این کتاب را هم مانند مجموعه پرتره‌ها و همچنین دفتر شعرم که قرار است به زودی منتشر شود، خودم منتشر خواهم کرد. نام این کتاب را « نامه‌هایی به ماریِ مهربان» گذاشته‌ام چون نادر همیشه در نامه‌هایش مرا ماریِ مهربان خطاب می‌کرد. تعداد این نامه‌ها چهل تاست که از نظر حجمی با هم متفاوتند، بعضی چند صفحه و برخی هم در حد چند خط.

منبع: خبرگزاری ایبنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد