×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 26 اردیبهشت - 1403
false
true
میزان فرارهای مالیاتی در کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش «گیل بان»،‌ جبار کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری رسانه و مالیات که توسط خانه مطبوعات گیلان در رشت برگزار شد اظهار داشت: میزان فرارهای مالیاتی در کشور بیش از 40 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر میزان تعیین شده درآمدهای مالیاتی کشور در حدود 120 هزار میلیارد تومان است که از این بین حدود 60 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و مابقی درآمدهای مالیاتی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:‌ هم اکنون از تولیدکننده مالیات‌های سخت و سنگینی در بخش مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود که نه‌تنها تعادل را در کشور برهم زده بلکه فشارهای زیادی به بخش تولید وارد می‌کند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به طرح ارزش افزوده بیان داشت:‌ این طرح به‌دلیل وجود اشکالات بسیار در صحن علنی مجلس رأی نیاورد زیرا نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی درصدد الحاق طرح به اصل 85 بودند که براساس آن کمیسیون می‌توانست نسبت به اجرای آن مستقلاً اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره تولید کشور با مشکل مواجه است بیان داشت:‌ در حال حاضر حدود 55 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از ارزش افزوده در کشور است که با سیستم‌های تعیین شده و توسط سازمان‌های مربوطه نسبت به اخذ آن اقدام می‌شود.

رئیس فراکسیون رسانه ملی،‌ مطبوعات و فضای مجازی مجلس بیان داشت:‌ تمام تلاش فراکسیون مطبوعات مجلس بر این معطوف شده که با تصویب قوانین و مصوبات مرتبط راه‌حل‌های قانونی جهت برون رفت از مشکلات حوزه رسانه و مطبوعات ارائه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقش رسانه‌ها عنوان کرد:‌ رسانه‌ها در حقیقت پرچمدار و طلایه‌دار مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند و باید کشور را در پیشبرد هرچه بهتر مبارزه با فساد و طرح اعاده اموال نامشروع یاری کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ این بررسی‌ها قرار است توسط هیئتی متشکل از کارشناسان قوه قضائیه،‌ سازمان بازرسی،‌ کمیسیون اصل ‌90 مجلس انجام شود و دارایی‌های اخذ شده نیز به فقر‌زدایی و ا‌شتغال اختصاص یابد.

کوچکی‌نژاد اجرای طرح اعاده اموال نامشروع را ارزشمند خواند و گفت:‌ اجرای این طرح که در حقیقت بازپس گیری و اعاده اموال به غارت رفته مردم توسط مفسدان اقتصادی و اداری است امید را در دل مردم نسبت به نظام و ارزش‌های آن زنده می‌کند.

وی حل سریع مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان را خواستار شد و عنوان کرد:‌ قانون برای طبقه ضعیف و مستضعف باید انعطاف‌پذیر با‌شد و در مقابل زورمندان و کسانی که مشغول چپاول بیت‌المال هستند باید محکم و قاطعانه به اجرا در آید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/‌

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد