×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 30 اردیبهشت - 1403
false
true
مهمترین دغدغه امروز باید حفظ دین و نظام مقدس اسلامی باشد

به گزارش «گیل بان»، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر دوشنبه در مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که در مصلا امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: حکومت امام علی (ع) براساس اصول خاصی پایه ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه دوران زندگی امام علی (ع) را می تواند به دوره کودکی، بعثت، هجرت، سکوت ۲۵ ساله و حکومت پنج ساله تقسیم بندی کرد، افزود: حکومت امام علی(ع) با سایر حکومت ها متفاوت بوده و تنها حکومت امام زمان (عج) به این حکومت نزدیک است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حکومت پنج ساله امام علی (ع) دارای اصول و قواعدی بود، گفت: امام خمینی (ره) نیز در پایه ریزی حکومت اسلامی ایران از این اصول و قواعد امام علی(ع) الگوبرداری کرده است.

ایجاد فاصله میان دین و سیاست هدف دشمن

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به برخی ویژگی ها و اصول حکومت امام علی (ع) نیز اشاره و اسلام مداری و پایه ریزی حکومت براساس مکتب اسلام را مهم ترین شاخصه آن برشمرد و تصریح کرد: بینانگذار نظام مقدس اسلامی نیز مقصد اصلی قیام خود را مکتب که همان اسلام بود عنوان کردند.

وی با بیان اینکه دین اسلام در زمان طاغوت منزوی شده بود، افزود: امام خمینی (ره) با قیام خود علیه طاغوت به دنبال احیای مکتب اسلام بود و امروز نیز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری نیز در این مسیر گام برمی دارد.

آیت الله خاتمی افزود: دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان سیاست و دین در نظام مقدس اسلامی است.

به گفته این مسئول تمامی توطئه و فتنه های اتفاق افتاده در سال های گذشته همانند فتنه سال ۸۸ و یا اغتشاشات دی ماه ۹۶ با این هدف بوده که با حضور به موقع مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حاصلی برای دشمنان این نظام مقدس به همراه نداشته و نتوانستند در میان مردم، نظام و دین فاصله ایجاد کند.

وی دومین اصل حکومت حضرت علی (ع) را تکلیف مداری عنوان کرد و گفت: اجرای دستورات الهی در طول حکومت به معنی تکلیف مداری است موضوعی که امام خمینی نیز در ایجاد حکومت اسلامی بدان توجه داشته و امروز نیز مقام معظم رهبری در این مسیر به درستی گام برمی دارد.

مسئولیت نوعی امانت در حکومت اسلامی

امام جمعه موقت تهران در ادامه به سومین اصل حکومت مولای متقیان حضرت علی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: برخورد با عطوفت با فریب خوردگان و قاطعیت دربرابر سران و مسئولان ارشد، اصل است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بارها شاهد اجرای این اصل از سوی امام خمینی و مقام معظم  رهبری بوده ایم، گفت: برای نمونه می توان به نوع برخورد قاطع امام و رهبری با منافقین و فتنه گران سال ۸۸ اشاره کرد.

آیت الله خاتمی امانتداری و توجه به ارزش ها را یکی دیگر از اصول حکومت حضرت علی (ع) دانست و ادامه داد: در نهج البلاغه امام علی(ع) مسئولیت را نوعی امانت می داند، در نظام مقدس اسلامی نیز امام خمینی و رهبری، حکومت را برمبنای همین ارزش ها پایه ریزی و اداره کرده و می کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت همان فرهنگ علوی است و از اصول و ارزش های حکومت اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلامی نیز برگرفته از فرهنگ مقاومت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه ها و دشمنی علیه نظام مقدس اسلامی، تأکید کرد: در طول همه این سال ها شاهد بروز و ظهور فرهنگ مقاومت در نظام مقدس اسلامی بوده ایم.

وی تصریح کرد: برخی به مذاکره با دشمن خوشبین بودند و حل مشکلات کشور را در گرو این مذاکرات می دانستند اما متوجه شدند که دشمن قابل اعتماد نبوده و نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مقاومت ۷۰ ساله ملت مظلوم فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی، گفت: در این کشور هم مذاکره راه به جایی نبرده ولی اکنون ۷۰ سال است که با مقاومت و انتفاضه در برابر دشمن ایستادگی کرده اند.

وی با تأکید برضرورت حفظ وحدت، یکپارچگی و ایستادگی بر اصول اسلام و انقلاب، یادآورشد: امروز باید مهمترین  دغدغه حفظ دین و نظام مقدس اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد