×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان بیش از میانگین کشوری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه)  در نشست شورای هماهنگی بانک های استان در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر میانگین مقاوم سازی در مساکن روستایی کشور 52 درصد است در حالیکه این رقم در گیلان هم اکنون از 57 درصد فراتر رفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره اینکه افزایش مقاوم سازی مسکن روستایی نباید باعث سستی در ادامه این روند شود، تصریح کرد: مدیران عامل بانک ها و متولیان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به مقاوم سازی صد در صدی مسکن روستایی در گیلان به کار بگیرند.

دکتر عباسی از روند اعطای تسهیلات به مسکن مددجویان کمیته امداد در گیلان انتقاد کرد و افزود: بانک های عامل همگام با توسعه  طرح مسکن روستایی به حمایت از اجرای طرح مسکن مددجویان و محرومان نیز توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید با تعامل میان بخشی و همدلی دستگاه های مجری و نیز شورای هماهنگی بانک های گیلان و ارتباط با مرکز، نهضت ملی مسکن در بستر عدالت اجتماعی در گیلان به عینیت برسد.

استاندار از بنیاد مسکن کشور خواست در حوزه تخصیص منابع،  بویژه کمک های بلاعوض به استان گیلان توجه ویژه داشته باشند.

* معاون بنیاد مسکن کشور: 750 واحد مسکن روستایی و شهرهای کمتر از 25هزار نفر جمعیت گیلان مقاوم سازی می شود

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در این نشست از هدف گذاری سالانه برای مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت خبر داد.

 وی افزود: در همین رابطه سال گذشته سهمیه ای 190 هزار واحدی در کشور تعریف و برنامه ریزی شد که سهم استان از این برنامه 750 واحد بود و امسال هم به همین میزان برای استان در نظر گرفته می شود.

مجید جودی با بیان اینکه گیلان اکنون با شاخص 57 درصدی در حوزه  مقاوم سازی مسکن روستایی از میانگین کشوری جلوتر است، افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می شود تا سال 1410 تمام پنج  میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود و این برنامه در گیلان می تواند 2 تا 3 سال زودتر به اتمام برسد.

وی همچنین با اشاره به افزایش صد در صدی تسهیلات بانکی به مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی تا سقف 200 میلیون تومان ، تصریح کرد: این افزایش تسهیلات  روند اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت را تسریع می کند.

*مدیرکل بنیاد مسکن: بیش از دوهزار واحد مسکونی در گیلان ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه نهضت ملی مسکن را یکی از دغدغه های دولت خواند و گفت: سالانه باید چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان ساخته شود اما طی ۲ سال اخیر عملیات بیش از ۱۰ هزار واحد در روستاهای استان شروع شده که ۲ هزار و ۷۲ واحد به بهره‌برداری رسید.

حامد دائمی افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز شش هزار و ۵۸۵ واحد سهمیه در قالب معرفی به ۹بانک واگذار شده که شش هزار و ۱۷۳ واحد از اعتبارات سال گذشته به بانک ها معرفی شدند و سه هزار و ۱۵۷ واحد آن به مرحله فونداسیون رسیده است.

در این نشست جبار کوچکی نژاد ، از نمایندگان مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان  نظرات خود را مطرح کردند.

منبع: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد