×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” بین المللی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمود سالاری در اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” لاهیجان، ضمن قدردانی از شهرداری و شورای شهر لاهیجان، اظهار کرد: جشنواره کن را شهرداری کن مشهور کرد و لذا شهرداری ها نقش مهمی در رویدادهای فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها پای کار فرهنگ بیایند فرهیختگی و وزانت شهرها را بالا می برند، تصریح کرد: شهرداری لاهیجان این همکاری را برای ارتقای فرهنگی استان و کشور داشته است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در ادامه به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در راه حقیقت می جنگند و مقاومت می کنند تا حق را اقامه کنند، سرافراز و سربلند خواهند بود.

سالاری، با بیان اینکه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه قلب هر انسانی را به درد می آورد، از نعمت امنیت گفت و خاطرنشان کرد: باید قدر این با هم بودن ها و کنار هم بودن ها را بدانیم و از خداوند بخواهیم که روز به روز این وفاق و همدلی و هم راستایی را بیشتر کند.

وی از آمادگی وزارت ارشاد و معاونت امور هنری برای برگزاری منطقه ای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و عنوان کرد: وظیفه داریم کمک کنیم تا این جشنواره در سال آینده درخشش بیشتری پیدا کند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان با حضور کشورهای ایتالیا و تونس و پاکستان و…، اضافه کرد: مدیر آکادمی و سازمان جهانی مایم در این جشنواره حضور داشت و از این همه ذوق و هنر و توانمندی در ایران اظهار شگفتی کرد.

وی خواستار همت و همراهی مدیران استان و شهرداری لاهیجان جهت برگزاری منطقه ای و بین المللی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند شد و بیان کرد: هنرمندان دیگر کشورها باید بیایند و این وفاق و همدلی و هنرمندی شما را از نزدیک ببینند.

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان و دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز، از ارسال ۱۵۰ اثر از ۲۴ استان به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۶ اثر در بخش مسابقه و پنج اثر در بخش کودک مورد پذیرش قرار گرفت.

وی ۳۰ درصد آثار رسیده به جشنواره را با محوریت پسماند و محیط زیست دانست و متذکر شد: ۷۱ اجرا طی روزهای ۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه در ۶ نقطه شهر لاهیجان به صورت خیابانی اجرا شد.

lمنبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد