×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 17 اردیبهشت - 1403
false
true
مشارکت اجتماعی منجر به پیشرفت کشور خواهد شد/ لزوم بهره گیری از استعداد ارزشمند بانوان برای حل مشکلات جامعه

به گزارش «گیل بان» مهندس رحیم حیدری در نشست با بانوان عضور شورای شهر استان گیلان که روز گذشته با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده و مدیرکل دفتر شهری استانداری گیلان برگزار شد، تصریح کرد: بازگویی خواسته های اقشار مختلف از زبان آنان منجر به ایجاد انگیزه و ایده در به کار بستن آن در موضوعات اساسی شهر و کشور است.
فرماندار آستانه اشرفیه رشد، پیشرفت و توسعه را برای اداره امور کشور ضروری دانست و اظهار داشت: رشد و پیشرفت مقدمه توسعه یک کشور است. در بخش توسعه یک بعد آن اقتصادی و بعد دیگر آن منابع انسانی دخیل است.
وی افزود: در بخش منابع انسانی که مهمتر از بعد اول است افراد بایستی با کسب علم و تجربه به مهارت استفاده از رشد و پیشرفت موجود جهت رسیدن به توسعه پایدار برسند و این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه با همت مادران و درکنار آنان مسئولان امر از همان ابتدای کودکی نسلی توسعه گرا تربیت کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: بانوان به عنوان یک ظرفیت واقعی و تاثیرگذار در سطح جامعه مورد توجه مسئولان دولتی هستند و تمام تلاش دولت این است که این مهم را از جنبه شعار و تئوری خارج و به جنبه عملی برساند.
به گفته وی در حوزه کاری بانوان یکسری محدودیت ها و تنگناهایی وجود دارد که شان و منزلت زن را زیر سوال می برند و ممکن است تاثیر منفی بر حضور زن در جامعه داشته باشد.
فرماندار ادامه داد: یکی از اقدامات خوب دولت حقوق شهروندی است. یکی از دلایلی که با وجود منابع غنی و نیروی انسانی خوب پیشرفت نمی کنیم این است که معتقد به کار گروهی و مشارکت اجتماعی نیستیم. جامعه برای رسیدن به توسعه نیازمند صبوری در مشارکت اجتماعی، تصمیم گیری عقلانی و بالابردن ظرفیت پذیرش نقد است. رحیم حیدری در پایان بار دیگر تاکید کرد : مسئولان باید بستر امن شور و نشاط را برای بانوان فراهم نموده تا در سایه آرامش حاصل از آن بتوانند به تحکیم بنیان خانواده و نسلی آینده ساز و توسعه گرا تربیت و تحویل جامعه دهند.
منبع: روابط عمومی فرمانداری آستانه اشرفیه
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد