×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 26 اردیبهشت - 1403
false
true
لاهیجان با تربت حیدریه خواهرخوانده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمد ایدرم رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت : این نشست براساس درخواست شورای شهر تربت حیدریه که تقاضای خواهر خواندگی با لاهیجان پایتخت چای ایران را داشته است ، برگزار شده است .
وی گفت : لاهیجان شهر پیله ابریشم،مهد ابریشم و چای است و تربت حیدریه شهر ابریشم و زعفران و محمد میرزا پدر چای ایران ملقب به کاشف السلطنه نیز در شهر تربت حیدریه زاده شده است .
ایدرم افزود : لاهیجان و تربت حیدریه هر دو دارای آثار و دیدنی‌های طبیعی و تاریخی زیادی هستند و می توان برای رونق گردشگری دو شهر اقدامات خوبی انجام داد .
برگزاری تورهای گردشگری با موضوع چای ، زعفران و ابریشم به عنوان محصولات استراتژیک دو شهر لاهیجان و تربت حیدریه ، برگزاری نمایشگاه در حوزه محصولات کشاورزی از جمله قابلیتهایی است که در صورت تعامل دو شهر قابل اجراست .
وی گفت : در موضوع خواهرخواندگی باید ظرفیت‌ها را پیدا کنیم و حتی سرمایه‌گذاران را روبه‌رو، پروژه‌های سرمایه‌گذاری را مبادله و از بسترها استفاده کنیم.
وی افزود : حوزه تنوع بالا است و کارهای بسیاری می‌توان انجام داد و تبادل برنامه های آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و بر اساس اولویت‌ها ارائه خدمت کرد.
گفتنی است این تفاهم نامه مشتمل بر هفت بند به امضای شهرداران ، روسای شورا ها و روسای کمیسیون های فرهنگی لاهیجان و تربت حیدریه رسید .
1 – برگزاری هفته‌های فرهنگی سالانه در دو شهر لاهیجان و تربت حیدریه ، ایجاد بستر مناسب جهت ترویج و گسترش صنعت توریسم و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری
2 – ایجاد امکانات لازم درخصوص تبادل تجارب در زمینه های مدیریتی ، مهندسی ، علمی و تجاری بین دو شهر و ایجاد کارگاه های علمی مشترک به توافق دو طرف باشد
3 – برگزاری تورهای گردشگری با موضوع چای و زعفران ، پیله ابریشم به عنوان محصولات استراتژیک دو شهر لاهیجان و تربت حیدریه ، برگزاری نمایشگاه توانمندی ها در حوزه های کشاورزی ، صنایع دستی و سوغات بین دو شهر تربت حیدریه و لاهیجان
4 – استفاده از تجارب و ظرفیت های دو شهر در حوزه ابریشم ، زعفران و چای و استفاده از تبلیغات محیطی در فصول برداشت چای و زعفران در شهر لاهیجان و تربت حیدریه
5 – پیگیری و برنامه ریزی در خصوص ساخت مستند زندگی محمد میرزا کاشف السلطنه به عنوان پدر چای ایران و مستند تاریخ ابریشم ایران توسط دو شهر تربت حیدریه و لاهیجان
6 – تسهیل و فراهم نمودن شرایط استفاده از ظرفیت‌های دو شهر در حوزه اقتصادی و بازرگانی و گردشگری حلال برای فعالین این حوزه7 – هرگونه تغییر و افزایش موضوعات همکاری فی مابین با هماهنگی و توافق آتی امکانپذیر خواهد بود.

منبع: اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد