×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
غرب در مدیریت هم از شهید سلیمانی شکست خورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سردار حمید دامغانی در همایش مدیریت جهادی در مکتب حاج قاسم سلیمانی، راه برون‌رفت از مشکلات را توجه به این سبکِ مدیریتی عنوان کرد و با تاکید بر لزوم بازخوانی مدیریت جهادی و سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم از همان دوران کودکی در دل سختی‌ها و محدودیت‌ها رشد کرد و سختی‌ها از او شخصیتی مستحکم، مستقل و شجاع، با احساس مسئولیت بالا و در عین حال مهربان ساخته بود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به سخت‌کوشی و شجاعت سردار شهید سلیمانی در اوج سختی‌ها و میدان‌های خطر گفت: حاج قاسم در دوران دفاع مقدس هم در میدان‌های خطر متعدد حضور داشت و در دل خطرها و چالش‌ها رشد پیدا کرد و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بخشی از قابلیت‌هایش در امنیت‌بخشی به جنوب شرق کشور شکوفا شد که به ایفای نقش و کار فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در آن منطقه می‌پرداخت.

سردار دامغانی با بیان اینکه نگاه و توان مدیریت راهبردی و جهاد با نفس مستمر حاج قاسم در همه این دوران‌ها مشهود بود افزود: استقبال از چالش و نترسیدن از ورود به چالش‌ یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی این شهید بزرگوار بود و او با اعتقاد به اینکه “فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خودِ فرصت‌ها نیست” به عرصه ورود می‌کرد و چالش‌ها را نه‌تنها مانع نمی‌دید بلکه یک فرصت می‌دید و برای حل چالش‌ها هم به گزارش‌ها اکتفا نمی‌کرد بلکه در میدان حضور دائمی و مستمر داشت و همین امر و مولفه باعث شده بود که توان حل و غلبه بر چالش را داشته باشد و آن را تبدیل به فرصت کند.

وی با تاکید بر اینکه سبک مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی توانسته بود بر سبک مدیریت سیستمی آمریکا و استکبار جهانی غلبه کند عنوان کرد: مدیریت سیستمی غرب و استکبار جهانی از مدیریت جهادی و خاص انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم شکست خورده بود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به تلفیق کلان‌نگری و جزئی‌نگری حاج قاسم در مدیریت‌ها گفت: در مدیریت سیستمی برگرفته از غرب، استراتژی و اهداف توسط استراتژیست‌‌ها تدوین و توسط افراد دیگری در عملیات میدانی اجرا می‌شود اما حاج قاسم این قابلیت را داشت که هم هدف‌گذاری کند و هم استراتژی رسیدن به هدف را تدوین کرده و در عین حال خودش وارد میدان عمل می‌شد و برای رسیدن به هدف تلاش می‌کرد.

سردار دامغانی با بیان اینکه حاج قاسم اسیر تملق‌ و چاپلوسی‌ها نمی‌شد تصریح کرد: در سبک مدیریت جهادی حاج قاسم، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما سبک مدیریت سیستمی غرب همواره سعی دارد به هر قیمتی به هدف برسد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی شایسته‌سالاری را مبنای انتخاب مدیران قرار می‌داد افزود: ایشان در انتخاب فرماندهان نیز سعی می‌کرد کسانی را انتخاب کند که توانمند باشند و در عین حال قابلیت مدیریت بحران را داشته باشند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اخلاصِ حاج قاسم عنوان کرد: این شهید بزرگوار کار را تنها برای رضای خدا انجام می‌داد و موفقیت‌ها را هم لطف خدا می‌دانست.

سردار دامغانی‌ ظرفیت‌سازی، متوقف نشدن و بصیرت و دشمن‌شناسی حاج قاسم را ستود و اذعان کرد: حاج قاسم با کلی‌نگری و جزئی‌نگری و تمرکز بر اهداف و قوه تجزیه و تحلیل بالای خود، برنامه آینده دشمن را پیش‌بینی می‌کرد و‌ پیش‌بینی‌هایش هم اتفاق می‌افتاد.

وی ادامه داد: روحیه مردمی، ارتباط دوستانه با نیروهای تحت امر، کمتر وعده دادن و بیشتر عمل کردن، امید و توکل داشتن و حضور میدانی از جمله اصولی بود که حاج قاسم رعایت می‌کرد و همه این شاخصه‌ها در کنار هم او را که سربازِ ولایت بود به جایگاه و مرتبه‌ای رساند که رهبر‌ معظم فرمودند من در برابر عظمت حاج قاسم تعظیم می‌کنم.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه شهید سلیمانی توانست قدرت مادی و معنوی الهی را تلفیق کرده و به موفقیت‌ها برسد افزود: خداوند هم به فکر، مدیریت و اقدامات عملی او برکت داد که عامل اصلی در سبک مدیریت جهادی حاج قاسم است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم، با بیان اینکه شهید سلیمانی مدیر در تراز انقلاب اسلامی بود اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش در واقع شناخت و ترویج شیوه مدیریتی حاج قاسم است و افرادی که سعی دارند در جایگاه‌های مدیریتی قرار بگیرند باید از این سبک الگو بگیرند.

سرهنگ پاسدار رضا رنجبر با تاکید بر اینکه فضای جامعه تشنه افرادی همچون سلیمانی است افزود: ولایت‌فقیه، مبارزه با فساد، علاقه قلبی به خانواده شهدا از خط قرمزهای شهید سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه جملات حاج قاسم در وصف شهدا در تاریخ ماندگار شده است، اظهار کرد: امروز با بهره‌گیری از سبک مدیریتی حاج قاسم باید به مردم خدمت کنیم تا رضایت خداوند و شهدای والامقام را نصیب خود کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد