×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
عمارت شهرداری رشت تبدیل به بزرگترین موزه شهر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ولی جهانی اظهار کرد: توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری گیلان در بخش‌های مختلف فرصت مناسبی را برای رونق اقتصادی و اشتغال فراهم کرده است که تقویت زیرساخت‌ها در این بخش ضرورت ویژه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از آغاز روند مرمت عمارت شهرداری رشت خبر داد، افزود: با مرمت و باز آفرینی این بنا، عمارت شهرداری رشت به بزرگترین موزه شهر تبدیل می‌شود.

او با اشاره به مشارکت شهرداری رشت در مرمت ساختمان عمارت این شهرداری بیان کرد: با تخصیص اعتبار لازم از سوی شهرداری و شورای اسلامی رشت و پس از انجام تشریفات اداری و انتخاب پیمانکار، فرآیند مرمت و بازسازی عمارت بزرگ شهرداری رشت در دستور کار قرار گرفته است.

جهانی با اشاره به اهمیت بازسازی و مرمت عمارت شهرداری رشت اضافه کرد: با اختصاص اعتبار مناسب بزرگترین پروژه مرمتی شمال کشور در مجموعه بنای تاریخی شهرداری رشت اجرا می‌شود.

او با تشکر از شهردار و رئیس شورا و اعضا شورای اسلامی رشت و مجموعه همکارانشان در سازمان بازآفرینی رشت، افزود: در این مرحله از مرمت که با نظارت کارشناسان فنی اداره کل صورت می‌پذیرد، ساماندهی و بهینه‌سازی تأسیسات، مرمت بام ساختمان، مقاوم‌سازی زهکش، نوسازی و مرمت داخل سازه و سایر موارد ضروری در دستور کار قرار گرفته و طبق توافقات صورت گرفته مرمت کامل بنا در طی یک سال صورت پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ساختمان ثبتی عمارت شهرداری را بسیار ارزشمند و بی‌نظیر برشمرد و اضافه کرد: پس از مرمت جداره بیرونی و مقاوم‌سازی بنا، تغییر کاربری داخل ساختمان به منظور بهره برداری در قالب موزه بزرگ شهر انجام خواهد شد تا پس از سال‌ها، انتظارات بحق فرهنگ دوستان جامه عمل پوشیده شود.

جهانی از اختصاص بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه مرمت عمارت شهرداری رشت خبر داد و بیان کرد: مجموعه میدان شهرداری و بناهای تاریخی پیرامون آن را یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های تاریخی بوده که با همکاری و مساعدت مردم، مسئولین و مالکان واحدهای زیرمجموعه هم کف بنا بتوان با سرعت مقاوم‌سازی و موارد امنیتی را در دستور کار قرار داد و در زمان معقول ساختمان در قالب موزه بزرگ شهر به بهره برداری رسیده به آحاد مردم، دانشجویان و پژوهشگران خدمات‌رسانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد