×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 22 اردیبهشت - 1403
false
true
ستاد سرمایه گذاری شهرستان لاهیجان راه اندازی شود/ ضرورت استفاده روسای ادارات از مشاوران جوان و بانوان/ پیوست زیست محیطی لازمه تمامی پروژه هاست

به گزارش «گیل بان»، صبح امروز ”جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان“، به ریاست مهندس امیر جانبازی فرماندار این شهرستان و با حضور معاون عمرانی، اعضای شورای تأمین و سایر روسای ادارات و نهادها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار لاهیجان در ابتدای این جلسه با اشاره به ارزش وقت و لزوم استفاده بهینه از آن برای خدمت بیشتر به مردم تصریح کرد: لازم است جلسات شورای اداری و تمامی جلساتی که در ادارات شهرستان برگزار می شود، به طور منظم و بر اساس برنامه زمانبندی شده برگزار شوند.

مهندس امیر جانبازی با تقدیر از نقاط قوت موجود در گزارشات مطرح شده از سوی مسئولین ادارات دولتی در این جلسه، گفت: نکات مثبت موجود در گزارشات ارائه شده، نشان از توانمندی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای امور محوله به آنها دارد.

 

 

وی با بیان اینکه آنچه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، رضایتمندی مردم است، خاطرنشان کرد: ما در مجموعه ای انجام وظیفه می کنیم که می خواهیم در این مجموعه رفاه، آسایش، شادی، نشاط و امنیت را برای مردم به ارمغان آوریم، و باید آثار این رضایتمندی را در بین مردم مشاهده کنیم.

فرماندار لاهیجان با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع از وظایف مسئولین است و نباید در حد یک شعار باقی بماند، گفت: مسئولیت، موهبتی است که به منظور خدمت به مردم و حل مشکلات آنها به مسئولین عطا شده است و باید شکرگزار آن باشیم.

وی با بیان اینکه خدمت مسئولین به مردم و تکریم آنها به مثابه انفاق جایگاهیست که از آن برخوردار شده اند، افزود: شهدای گرانقدر اسلام با نثار جان خود، خیرین با بخشش اموال و دارایی های خود و مسئولین با خدمات شایسته خود به آحاد جامعه در راه رضای خداوند انفاق می کنند.

 

 

مهندس جانبازی خطاب به روسای ادارات تصریح کرد: آنچه باید برای همه شما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، اجرای سیاست های سازمانی است و حتماً به گونه ای برنامه ریزی کنید و قدم بردارید که منجر به اجرای برنامه های سازمان مطبوع خود شوید.

وی اجرای سیاست های سازمانی را به عنوان مهمترین شاخصه ارزیابی عملکرد ادارات دانست و ادامه داد: اجرای این سیاست ها، اجرای سیاست های دولت محترم است و چنانچه تمام تلاش خود را برای اجرای صحیح آنها صرف نمائیم، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد، زیرا که سیاست های دولت، سیاست هایی درست و اصولی هستند.

فرماندار لاهیجان بر ضرورت حفظ حرمت، احترام متقابل و تعامل ادارات با یکدیگر تأکید کرد و افزود: رعایت نظم و انضباط اداری و سلسله مراتب سازمانی، در اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی شهرستان قرار داده شود.

جانبازی با بیان اینکه ملاقات عمومی با مردم را بسیار جدی بگیرید، خاطرنشان کرد: ملاقات عمومی علاوه بر فراهم سازی بستری جهت حل مشکلات مردم، منجر به افزایش احترام و عزت مسئولین در نزد آنها می شود.

 

 

وی خطاب به روسای ادارات گفت: دیدارهای چهره به چهره با مردم افزایش یابد، فرصت کافی برای طرح مشکلاتشان مهیا شود و تمام تلاش برای حل این مشکلات و برآورده سازی خواسته های قانونی صورت پذیرد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است و مدیران در اجرای سیاست های کاری باید به آن توجه خاصی را مبذول دارند، یادآور شد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سیاست های کلی نظام در این حوزه را تبیین نمودند و رئیس جمهور محترم نیز سریعاً اقدام به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مسئولیت مهندس جهانگیری معاون اول خود کردند، که عملکرد آن تاکنون به فرمایش خود معظم اله مثبت بوده است.

وی با ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی آن را استفاده از امکانات موجود برای مقابله با تهدیدات دانست و گفت: این تهدیدات همیشه بیرونی نیستند بلکه تهدیدات داخلی هم داریم و ممکن است بسیاری از این تهدیدات داخلی از نوع حوادث طبیعی مانند کم آبی باشند.

جانبازی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در مورد خشکسالی احتمالی سال آینده و لزوم استفاده از تمامی امکانات موجود و تأمین امکانات مورد نیاز برای مقابله با آن، تصریح کرد: دستگاه های مرتبط با حوزه آب از جمله جهاد کشاورزی و آب منطقه ای باید برنامه ریزی اصولی برای برخورد با این تهدید داشته باشند، اگرچه تاکنون نیز برنامه ها و اقدامات موثری را برای تأمین آب مزارع به اجرا در آورده اند.

 

 

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه لازم است در سیاست های کاری به مسائل و مباحث زیست محیطی توجه ویژه شود، افزود: نباید هیچ پروژه ای در سطح شهرستان بدون پیوست زیست محیطی اجرایی شود. زیرا ما وظیفه داریم برای نسل های آینده محیط زیستی پاک و عاری از آلودگی را به یادگار بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید و اشتغال نامگذاری شده و رئیس جمهور محترم نیز مکرراً سرمایه گذاری و تولید را عامل افزایش اشتغال دانستند، افزود: مهمترین اولویت ما در سیاست های کاری موضوع اشتغال بوده و باید در هر برنامه ریزی و تصمیمی که گرفته می شود به بحث اشتغال نگاهی ویژه داشته باشیم. و تمام برنامه ریزی ها منجر به افزایش اشتغال در سطح شهرستان شود.

جانبازی با تأکید بر لزوم فعالسازی ستاد سرمایه گذاری شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: از وظایف تمام دستگاه های اجرایی تسهیل ورود سرمایه گذاران، حل مشکلات آنان و رفع موانع تولید در شهرستان است.

 

 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست هایی که در شهرستان در پیش گرفتیم استفاده از افراد افتخاری برای عضویت در کارگروه های فرمانداری است، افزود: سعی می کنیم برای تمامی کارگروه های شهرستان اعم از عمران، ترافیک، پسماند و … از ظرفیت همشهریان به خصوص نظرات قشر جوان به عنوان اعضای افتخاری بهره بگیریم.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اهمیت حفظ آمادگی دستگاه ها در شرایط خاص و بحرانی از قبیل بارش برف و لزوم اجرای مانورهای بحران گفت: باید تحت چنین شرایطی به گونه ای رفتار کرد که مردم احساس امنیت و رضایت کرده، و زمستانی خوب و بدون تنش راسپری کنند. که تحقق این هدف مستلزم تلاش های شبانه روزی همه دستگاه هاست.

وی به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: از روسای ادارات انتظار داریم که علاوه بر شرکت فعال در مراسمات این دهه، پروژه ها و برنامه های خود را در این ارتباط ارائه کنند.

جانبازی تلاش برای ایجاد شور، نشاط و شادی در آحاد جامعه و احترام به قشر جوانان را در اولویت امور دانست و خاطرنشان کرد: همه ما با نیازهای جوانان به خوبی آشنائیم و برای رفع مشکلات آنها خواهیم کوشید.

 

 

فرماندار لاهیجان با تأکید بر لزوم استفاده همه روسای ادارات از یک مشاور جوان و یک مشاور بانوان، تصریح کرد: نظرات این مشاوران باید در فعالیت های اداری به کار بسته شود.

وی بر ضرورت آمادگی همه دستگاه ها برای پذیرایی از گردشگران تأکید کرد و گفت: از آنجا که لاهیجان، شهرستانی تاریخی و گردشگری است، این آمادگی باید در تمامی ایام سال فراهم شود.

جانبازی در پایان تصریح کرد: لازم است قناعت و صرفه جویی در دستور کار همه ادارات قرار گرفته و در پذیرایی های محیط کار و اهدای جوایز از محصولات تولیدی خود شهرستان از جمله صنایع دستی، جهت برندسازی محصولات و افزایش تولید ملی، استفاده شود.
گفتنی است در این جلسه رئیس اداره بهزیستی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، رئیس ایستگاه هواشناسی و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان گزارشاتی را پیرامون اقدامات انجام شده و وضعیت حوزه مدیریتی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد