×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرکل صدا وسیمای گیلان امروز از ۲۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس در رسانه استانی رونمایی شد.مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس در گیلان در آیین رونمایی از این کتاب‌های صوتی دفاع مقدس و فراخوان پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی در صداوسیما مرکز گیلان گفت: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم و اثرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است، زیرا ملت ما در دوران دفاع مقدس عزت پیدا کردند و انقلاب اسلامی به تثبیت و اقتدار رسید.

سرهنگ حسن حبیبی با بیان اینکه دایره المعارف دفاع مقدس با جمع آوری اطلاعات استانی در قالب دانشنامه در حال تدوین است، افزود: دانشنامه دفاع مقدس گیلان در ۵ جلد تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس در گیلان با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت فعال گیلان در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌ها حضور داشتند، گفت: این دانشنامه در قالب ۳ کارگروه فرهنگی و اجتماعی، شهدا و اشخاص و جغرافیای دفاع مقدس است که نقش گیلانی‌ها را در دوران دفاع مقدس روایت می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سرعت انتقال و انتشار اخبار در جذب مخاطب، گفت: امروزه شاید بسیاری از مردم فرصت مطالعه کتاب به صورت نوشتاری را نداشته باشند اما کتاب‌های صوتی می‌تواند بسیار پر مخاطب باشد.

تقی ربانی ، یکی از راه‌های جذب مخاطب حوزه کتاب دفاع مقدس را تولید کتب صوتی دانست و افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان هم در بخش صوتی و هم کار‌های نمایشی بسیار قوی بوده و تولیدات فاخری دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از ابزار هنر برای مانا کردن فرهنگ دفاع مقدس، گفت: در آستانه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان گیلان هستیم و بنابراین بسیاری از تولیدات هنری استان با محوریت فرهنگ دفاع مقدس را رونمایی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد