×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
ردیف خرید تضمینی برگ سبز چای از بودجه ۹۸ حذف نشده ‌است

به گزارش «گیل بان» حبیب جهانساز اظهار داشت: ردیف اعتباری که دولت هر ساله برای خرید تضمینی برگ سبز چای در نظر می‌گرفت نه تنها حذف نشده است بلکه تأمین اعتبار لازم جهت خرید محصول باغات چای شمال در لایحه بودجه سال آینده همچنان لحاظ شده است.

رئیس سازمان چای کشور ضمن رد خبر حذف ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز چای توسط دولت از پرداخت اعتبارات آن به صورت تجمیعی خبر داد و بیان کرد: دولت امسال به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار خرید تضمینی محصولات کشاورزی را به صورت تجمیعی پرداخت می‌کند.

جهانساز به نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که این روزها در میان کشاورزان به‌ویژه چایکاران شمالی ایجاد شده است اشاره کرد و عنوان کرد: چایکاران شمالی به هیچ عنوان نباید در مورد خرید برگ سبز چای نگرانی خاصی داشته باشند زیرا خرید تضمینی سال آینده نیز ادامه دارد.

وی از اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار برای سازمان چای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات خوبی را برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی منظور کرده است که تخصیص اعتبار یاد شده برای محصول چای شمال یکی از آن ردیف‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور‌ با اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به طور صد در صدی پرداخت کرده است عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 216 میلیارد و 796 میلیون تومان از کل مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به‌زودی به حسابشان واریز می‌شود.

جهانساز در تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران نیز افزود:‌ در تاریخ 2 دی مبلغ 481 میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از 95 درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور در مورد زمان پرداخت غرامت خشکسالی و سرمازدگی به کشاورزان چایکار شمالی تصریح کرد: کارشناسان سازمان چای بررسی‌ها و برآوردهای لازم را از سطح باغات چای انجام دادند بنابراین در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت مبالغ خسارت به چایکاران پرداخت می‌‌شود.

به گزارش تسنیم تا تاریخ 30 مهر 97 در حدود 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شد که از این میزان حدود ‌39 هزار و 983 تن برگ سبز درجه یک و 72 هزار و 753 تن نیز برگ سبز درجه دو بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد