×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 28 اردیبهشت - 1403
false
true
جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی «روجا» در رشت به کار خود پایان داد

به گزارش «گیل بان»، اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی “روجا” صبح امروز با حضور جمعی از برگزیدگان این جشنواره در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه مجلس تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف به حمایت از تولیدات ملی کرده است اظهار داشت: واردات کشور در حوزه پوشاک 15 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه تنوع پوشش مردم در سراسر نقاط ایران بسیار متنوع است ابراز داشت: متاسفانه امروز برخی از لباس‌هایی که مردم استفاده می‌کنند حتی در اروپا نیز استفاده نمی‌شود و فرهنگ اروپا آن‌ها را نمی‌پسندد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه پوشاک و مد خاطرنشان کرد: باید فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را در مدارس و دانشگاه‌ها به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان ذاتاً زیبا است و زیبایی را دوست دارد اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمانی مفید است که در اقتصاد نقش مثبت داشته باشد.

فیروز فاضلی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم هر زمان نام مد در کشور برده می‌شود فقط پوشاک، لوازم آرایش و جنسیتی خاص در ذهن‌ها تداعی می‌شود در صورتی که مد به‌معنای بررسی ابعاد مختلف سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه امروزه بحران مدگرایی در جامعه ایران ایجاد شده است خاطرنشان کرد: نوگرایی و تنوع‌طلبی در ذات هر انسانی وجود دارد و اگر به این حقیقت پاسخ درستی داده نشود خود را به ما تحمیل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه باید رقابت‌ها و کنجکاوی‌های فردی را به رقابت‌های ملی تبدیل کرد افزود: باید روزی برسد که رشت به مقصد مد و لباس کشور ایران تبدیل شود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی “روجا” تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد