×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
توسعه اشتغال قشر معلولین بااعتباری بالغ‌بر 26 میلیارد تومان در گیلان/ 250 واحد مسکن مددجویان بهزیستی تا پایان سال ساخته می‌شود

به گزارش «گیل بان»، محمدرضا پارسی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر رشت، بهزیستی را ازجمله نهادهای تأسیس‌شده بعد از انقلاب برشمرد و اظهار کرد: اصل 29 قانون اساسی برخورداری از همه امکانات را برای آحاد مردم تاکید می‌کند که بنا بر شرایط معلولان و ناتوانان، سازمان بهزیستی به‌عنوان خدمتگزار مردم در جامعه فعالیت می‌کند.

وی با اعلام اینکه بهزیستی گیلان 42 هزار نفر از معلولین را تحت پوشش قرار داده، افزود: در سطح استان 17 هزار معلول جسمی، 11 هزار معلول ذهنی، 6 هزار معلول ناشنوا، 4 هزار معلول نابینا و 4 هزار نفر دیگر نیز با سایر معلولیت‌ها در گیلان وجود دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از نگه‌داری 2500 نفر از معلولین در مراکز نگه‌داری خبر داد و گفت: برای نگه‌داری معلولان ذهنی و جسمی استان ماهانه یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه می‌شود.

پارسی با اعلام اینکه 37 مرکز شبانه‌روزی در گیلان از معلولان نگه‌داری می‌کنند، گفت: برخی از معلولان توسط مددکاران، برخی‌ها توسط مراقبان خانوادگی و برای برخی دیگر از قشر معلول استان پرستارانی را جهت مراقبت در منازل استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش 3 برابری مستمری دولت برای معلولان و افراد تحت تکفل بهزیستی استان گفت: بهزیستی علاوه بر خدمات بالینی و حمایتی وسایل توان‌بخشی نظیر ویلچر، عصا، فیزیوتراپی و غیره نیز ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان در کنار کمک به دانشجویان معلول برای ادامه تحصیل به توسعه اشتغال آن‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بهزیستی گیلان 26 میلیارد و 400 میلیون تومان برای اشتغال اعتبار گذاشته‌شده است و جمع کثیری از معلولان را در راستای اشتغال به‌کارگیری کرده است.

پارسی به تأمین سرپناه و ساخت منزل مسکونی برای قشر معلول جامعه و همچنین زنان بد سرپرست، کودکان کار، و خانوارهای با چند معلول اشاره داشت و تصریح کرد: تعداد بالایی مسکن در سال جاری برای معلولین ساخته‌شده و 250 مسکن نیز تا پایان سال ساخته خواهد شد.

وی همچنین از درصد پایین مناسب‌سازی برای معلولان استان انتقاد کرد و گفت: برای اینکه بهزیستی به معلولان جامعه خدماتی را ارائه کند نخستین لازمه آن وجود زیرساخت‌ها و مناسب‌سازی‌ها هست که تقاضا داریم شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی در ساخت‌وسازها کمک بیشتری در این راستا داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین به توسعه استان در تجهیز اورژانس اجتماعی پرداخت و گفت: در گذشته تنها 5 مرکز اورژانس اجتماعی در استان فعال بود که در حال حاضر آن را به 11 مرکز افزایش داده‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد