×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 15 اردیبهشت - 1403
false
true
تامین کود یارانه ای برای پنج محصول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حسن همتی، از تامین ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این کودها از طریق ۱۶۴ کارگزاری بخش خصوصی و تعاونی استان بین کشاورزان شهرستان ها توزیع می شود.

وی قیمت کودهای کشاورزی را به دو دسته مصوب و یارانه ای تقسیم کرد و افزود: قیمت کود برای چهار محصول گندم، جو، چغندر و کلزا و جدیدا برای محصولات استراتژیک همچون برنج به صورت یارانه ای خواهد بود، اما برای سایر محصولات کشاورزی با قیمت مصوب بین کشاورزان توزیع می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، قیمت هر کیلوگرم کود فسفاته برای برنج را ۵۵۰ هزار تومان و برای سایر محصولات کشاورزی یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان دانست و بیان کرد: کود سولفات پتاسیم نیز برای برنج ۶۲۵ هزار تومان و برای سایر محصولات کشاورزی یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان محاسبه می شود.

همتی با بیان اینکه فقط کود اوره به صورت یارانه ای برای همه محصولات کشاورزی و با قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه می شود، گفت: قیمت انواع کودها در کارگزاری ها نصب شده است؛ البته با کودهای تقلبی زیادی در بازار مواجه هستیم و لذا کشاورزان حتما به کارگزاری های مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان که مستقر در رشت و شهرستان ها هستند، مراجعه و کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی همچنین از کشاورزان خواست در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و یا عرضه کودهای تقلبی توسط کاگزاری ها با شماره ۳۳۶۶۱۶۱۶ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تماس بگیرند و یادآور شد: اکیپ های رصد و پایش این شرکت موضوع را پیگیری می کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان با بیان اینکه همه کودهای موجود در انبار کارگزاری ها آزمایش شده و مورد تایید است، تصریح کرد: این کودها هر هفته پایش می شود و لذا کشاورزان فقط از کارگزاری های مورد تایید شرکت کود تهیه کنند.

همتی همچنین از ذخیره سازی ۲۴ هزار تن کود شیمیایی خبر داد و اضافه کرد: مشکلی در تامین کود نداریم و به اندازه کافی در استان موجود است، اما در صورت لزوم کود مورد نیاز کشاورزان را از استان های قزوین و خوزستان تامین می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد