×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 23 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری دهمین دوره جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی به میزبانی رشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رضا ثقتی در جلسه هم‌اندیشی برگزاری دهمین دوره جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در آینه رسانه‌ها اظهار داشت: امسال از رسانه‌های ۳۱ استان و ۸۰ شهرستان کشور اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌های معتبر، آثاری در حوزه‌های مختلف به جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ارسال شد.

وی ادامه داد: داوری این آثار به انجام رسیده و آماده برگزاری مراسم پایانی جشنواره در بارگاه مقدس خواهر امام رضا (ع) در رشت با توجه به اینکه جشنواره به نام امام رضا(ع) متبرک است، هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: برگزیدگان جشنواره از سراسر کشور برای آئین اختتامیه دعوت خواهند شد و به آثار برتر جوایز، لوح تندیس افتخار و خادمی امام رضا(ع) اهدا می‌شود.

وی گفت: این جشنواره فرصتی برای گردهمایی و اجتماع فعالان عرصه رسانه و همه کسانی که در حوزه نشر فرهنگ رضوی دستی و نقشی دارند می‌باشد و باور داریم که بستر رسانه میدانی‌ترین فرصت برای نشر فرهنگ رضوی است که می‌تواند کمک حال بنیاد بین المللی امام رضا(ع) باشد.

ثقتی هدف‌گذاری بر بستر رسانه‌ها را عالی‌ترین هدف‌گذاری برای نشر معارف دینی و اهل بیت(ع) دانست و افزود: این جشنواره در ۲۳ تیرماه با حضور خیل عظیمی از فعالان عرصه رسانه‌ای استان و کشور و با حضور مهمان شاخص ملی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی حضرت (ع)، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی پنج محور موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است که آثار رسیده بخش‌های اصلی شامل؛ مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» داوری شدند.

منبع: روابط‌ عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد