×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
امروز دوره مشوق سرمایه گذاری به پایان رسیده است

به گزارش «گیل بان»، منصور مولایی پور در نشست توجیهی – آموزشی راه اندازی سامانه «دادور» در استان گیلان که در محل سالن سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه سرمایه گذاری در بهبود محیط کسب و کار، گفت: امروز دوره مشوق سرمایه گذاری به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه نباید به دنبال اعطای سلسله مشوق هایی به سرمایه گذار باشیم، افزود: سرمایه گذار نمی خواهد گرفتار فضای بد کسب و کار شود و نیازی به معافیت مالیاتی ندارد لذا با وجود مالیات های چند برابر، کشورهای دیگر را برای سرمایه گذاری انتخاب می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، اطاله صدور مجوزهای کسب و کار را یکی دیگر از عوامل بی رغبتی سرمایه گذاران دانست و خاطرنشان کرد: گاهی دریافت یک مجور 10 سال طول می کشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت ها برای ارائه اطلاعات شفاف به ارباب رجوع در کوتاه ترین زمان ایجاد شده اند، گفت: نیازمند ایجاد ساختار یکپارچه، سیستماتیک، هوشمند، قابل نظارت و پایش برای محیط کسب و کار کشور هستیم.

مولایی پور عنوان کرد: سامانه «دادور» قابل ارائه از طریق شبکه اینترنت با داشبوردهایی برای مرکز ملی رقابت، استانداران، بالاترین مقام دستگاه های اجرایی مرتبط با صدور مجوز، نهادهای نظارتی، مقامات عالی رتبه نظام و تمام دستگاه های اجرایی کشور تا سطح دهستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد