×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 15 اردیبهشت - 1403
false
true
افزایش 6 درصدی برداشت برگ سبز چای

به گزارش «گیل بان» حبیب جهانساز گفت: در حال حاضر خرید از چایکاران گیلان و مازندران ادامه دارد و از آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون 66 هزار و 300 تن برگ سبز به ارزش 144 میلیارد تومان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت برگ سبز چای تا به امروز 6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، افزود: 35 هزار و 500 تن معادل، 54 درصد این مقدار برگ سبز چای درجه یک و 30 هزار و 800 هزار تن معادل، 46 درصد درجه دو است.

جهانساز در خصوص مطالبات چایکاران، گفت: از 144 میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون 83 میلیارد و 639 میلیون تومان آن پرداخت شده است و مابقی مطالبات هم به تدریج پرداخت می‌شود.

رییس سازمان چای کشور، اعلام کرد: چین دوم برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور تا پایان هفته آینده ادامه دارد و پس از آن چین سوم آغاز خواهد شد .

وی اظهار کرد: مبلغ 2 میلیارد و 161میلیون تومان از مطالبات به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد. به این ترتیب تاکنون مبلغ 85 میلیارد و 800 میلیون تومان از مطالبات پرداخت شده است.

گیلان و مازندران 60 هزارخانوار چایکار و 25 هزار هکتار باغ چای دارد . برداشت برگ سبزچای از باغ های شمال در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد