×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 22 اردیبهشت - 1403
false
true
افزایش ۲۵ درصدی سرانه فضای مطالعه در گیلان طی امسال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ یاسر تقوی در حاشیه بازدید رئیس شورای شهر رشت از کتابخانه مرکزی، با اشاره به ویژگی ها و مزیت های کتابخانه های عمومی در توسعه آگاهی های اجتماعی، این مراکز را مکانی فرهنگی و اجتماعی با رویکرد برگزاری برنامه های آموزشی در همه زمینه ها به ویژه مسائل تربیتی دانست که توسط کتابداران آموزش دیده اداره می شوند.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های کتابخوانی می تواند اثرات سازنده ای برای جامعه به ارمغان بیاورد به سرانه فضای مطالعه در شهر رشت اشاره کرد و با بیان اینکه این شهر کمترین میزان سرانه مطالعه را در استان و کشور دارد، تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را در بهبود شاخص های مطالعاتی مرکز استان موثر ارزیابی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان سرانه فضای مطالعاتی استان را ۲۷ هزار مترمربع عنوان کرد و با بیان اینکه در صورت تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، ۸۰۰۰ مترمربع به این فضا اضافه می شود و این میزان ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، از رئیس شورای شهر رشت خواست تا برای تحقق این هدف، امکانات مدیریت شهری را گسیل داشته و در کنار مجموعه کتابخانه ها باشد.

تقوی در ادامه بر لزوم احیای کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت، ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق فاقد کتابخانه در سطح شهر و حمایت های مادی و معنوی از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی در قالب پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل درآمدهای شهرداری کلانشهر رشت را از دیگر انتظارات این مجموعه از مدیریت شهری دانست.

وی مهمترین کارکرد کتابخانه های عمومی را فعالیت های فرهنگی برشمرد و گفت: کلیه تلاش ها و پیگیری های ما و مدیریت شهری باید ایجاد رضایتمندی مراجعین و مخاطبین کتابخانه و بهره مندی از امکانات این مراکز فرهنگی باشد.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت نیز، این شهر را دارای ظرفیت های خوبی در حوزه گسترش فضاهای مطالعاتی دانست و با اشاره به ایجاد اولین کتابخانه ملی ایران در رشت بر لزوم حفظ جایگاه فرهنگی این منطقه تاکید کرد و از تلاش شورای اسلامی برای تحقق این موضوع خبر داد.

وی با اعلام آمادگی کامل شورای کلانشهر رشت برای رفع موانع و مشکلات در حوزه ترویج و گسترش فرهنگی مطالعه در این شهر از عزم جدی شهرداری برای حل مشکلات برجای مانده کتابخانه مرکزی رشت و افتتاح و بهره برداری کامل این پروژه فرهنگی در سال جاری سخن گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد