×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 23 اردیبهشت - 1403
false
true
افتتاح بیش از 300 پروژه با قابلیت ایجاد 1697 فرصت شغلی در لاهیجان طی دهه مبارک فجر/ محور اصلی توسعه شهرستان بر صنعت گردشگری نهاده شده است

به گزارش «گیل بان»، ظهر امروز نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر به ریاست مهندس امیر جانبازی فرماندار شهرستان لاهیجان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار لاهیجان در ابتدای این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: سعی ما بر این است که در فواصل زمانی هر دو ماه یکبار، نشست های اختصاصی با اصحاب رسانه داشته باشیم.

مهندس جانبازی با اشاره به برنامه ریزی های کمیته های بیست گانه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر در لاهیجان گفت: از رسانه ها تقاضا دارم که بدون تعارف و پرداختن به مباحث حاشیه ای، مسائل و مشکلات را با فرماندار شهرستان مطرح نمایند.

 

 

وی ادامه داد: عمیقاً و قلباً معتقدم که باید نقدهای سازنده از سوی رسانه ها، که از حقوق مسلم شهروندی بوده، مطرح شود و ما به عنوان نمایندگان دولت به این مفتخریم که دولت تدبیر و امید حقوق شهروندی در کشور را اجرا و از آن صیانت نمود.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه همواره همراه و یاور مسئولان در اجرای صحیح امور بوده اند، تصریح کرد: امیدواریم نقدهای سازنده و منصفانه رسانه ها منجر به ادامه روند رو به رشد در شهرستان شود.

مهندس جانبازی در ادامه اظهار کرد: سعی ما بر این است که بر اساس سیاست های دولت محترم و اولویت هایی که استاندار محترم تبیین نمودند، امور شهرستان را به گونه ای به پیش بریم که روند رو به رشد آن همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به بارش باران و برف طی روزهای گذشته در لاهیجان خاطرنشان کرد: اکیپ ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مواجهه با بارش ها از همه لحاظ کاملاً آماده بود و این آمادگی را به خوبی نشان داد.
فرماندار لاهیجان با بیان اینکه برنامه ریزی درست و حضور موثر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان از ساعات ابتدایی بارش برف تا روزهای پس از اتمام بارش ها بسیار جلوه گر بود و خود از نزدیک شاهد آن بودم، افزود: تمام تلاش ها و برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی در راستای فراهم سازی فضایی پرشور، ایمن و با نشاط برای بهره برداری مردم از بارش برف صورت گرفت.

جانبازی با بیان شدت و تمرکز بارش برف در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: بنا بر گزارشات هواشناسی بیش از 140 میلی متر بارندگی و حدود 40 سانتیمتر بارش در مناطق پایین دست داشتیم و حدود 1 متر بارش نیز از ارتفاعات شهرستان گزارش شده است.

وی یادآور شد: در بحث مدیریت بحران برف اولویت اول با بازگشایی راه های اصلی و سپس راه های فرعی شهرستان است و پس از آن نوبت به راه های دور دست می رسد.

 

 

فرماندار لاهیجان با تقدیر از زحمات پرسنل راهداری شهرستان طی برف اخیر گفت: شدت بارش و خصوصیاتی از قبیل آبداری و چسبناکی برف کار را برای ماشین آلات سنگین بسیار دشوار ساخته بود به گونه ای که برای جلوگیری از ایجاد هر گونه آسیب، درخواست کمک های ماشین آلاتی از استان نمودیم.

وی با اشاره به تلاش پرسنل اداره برق شهرستان جهت جلوگیری از قطعی برق در طول بارش برف تصریح کرد: به لحاظ فنی و کارشناسی برف اخیر خصوصیاتی داشت که با توجه به مشکلات زیرساختی موجود در حوزه برق لاهیجان از قبیل تجهیزات فرسوده، قطعی های موقتی و کوتاه مدتی را ایجاد نمود که به سرعت رفع شد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه 9 اکیپ از استان برای رفع مشکلات قطعی و سیم پارگی برق به شهرستان فراخواندیم، افزود: در سال گذشته 15 میلیارد در بخش زیرساخت های برق لاهیجان هزینه شد و در سال جاری نیز به دنبال دریافت اعتبارات در این بخش هستیم.

وی به عنوان مدیر بحران شهرستان لاهیجان از زحمات تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای شورای تامین شهرستان علی الخصوص نیروی انتظامی و سپاه پاسداران تشکر نمود و گفت: طی بارش روزهای اخیر حتی یک تصادف در مسیرهای اصلی و فرعی نداشتیم و امنیت به طور کامل برقرار بود.

فرماندار لاهیجان نقش سازمان های مردم نهاد در مدیریت برف اخیر را چشمگیر دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی سمن ها برای ترغیب جامعه به مشارکت و همکاری بسیار خوب بود و تجربه نشان داده هرجا مردم وارد عرصه مشارکت شوند موفقیت حاصل می شود.

وی عملکرد شوراها و دهیاران در مدیریت برف را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دهیاران مسئول برطرف نمودن مشکلات منطقه خود هستند و باید پیش از وقوع هر بحرانی برای مواجهه با آن برنامه ریزی داشته باشند.

 

 

فرماندار لاهیجان با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر و همراهی و همدلی مردم در طی سال های پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور رشادت ها، جانبازی ها و ایثارگری های مردم ما در سال 57 بود، و یاد و خاطره همه شهدایی که جان شیرین خود را در این راه نثار نمودند گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه ایام مبارک دهه فجر زمان مناسبی برای افتتاح و بهره برداری از برخی پروژه هاست، افزود: حضور آحاد مردم در مراسم های این دهه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مدیران دستگاه های اجرایی باید جهت حضور مردمی آحاد جامعه در افتتاحیه ها برنامه ریزی کنند، زیرا پروژه هایی که برای بهره برداری اولویت بندی می شود پروژه هایی هستند که مردم به آنها نیاز دارند.

جانبازی با تأکید بر حضور فعال مدیران در افتتاحیه ها گفت: اگر در ایام دهه فجر، بر سر پروژه ای حاضر شوم که قابل استفاده و بهره برداری نباشد، هرگز آن را افتتاح نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه امسال پروژه های 17 دستگاه اجرایی در سطح شهرستان لاهیجان به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: 323 پروژه با اعتبار بیش از 82 میلیارد تومان و با قابلیت ایجاد 1697 فرصت شغلی در دهه فجر افتتاح می شود.

جانبازی تصریح کرد: ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 38 میلیارد و 900 میلیون تومان، جهاد کشاورزی با 19 میلیارد و 780 میلیون تومان و راه و شهرسازی با 6 میلیارد و 756 میلیون تومان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به لحاظ کسب بیشترین اعتبار جهت افتتاح پروژه ها، در بین این 17 دستگاه به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه چندین پروژه ارزشمند از قبیل خانه کشتی لاهیجان، مجموعه هتل رسپینا و هتل آپارتمان تعطیلات با حضور استاندار گیلان افتتاح خواهد شد، افزود: در طول این دهه پروژه های تولیدی بسیار خوبی مانند گلخانه هیدروپونیک در سطح شهرستان افتتاح می شود.

فرماندار لاهیجان در ادامه با تشکر از تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی جهت ارتقاء شاخص های توسعه شهرستان افزود: به لحاظ اعتباری 67 درصد، از لحاظ تعداد پروژه 60 درصد و از نظر فرصت شغلی 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

 

 

جانبازی با بیان اینکه محور اصلی توسعه برای شهرستان لاهیجان بر صنعت گردشگری نهاده شده است، یادآور شد: همه فعالیت ها در حوزه های مختلف شهرستان از قبیل کشاورزی، باید با چشم انداز توسعه صنعت گردشگری نگریسته شود.
وی با تأکید بر لزوم تعریف برندهای گردشگری در همه بخش های تولید، خوراک، مکان و … شهرستان، تصریح کرد: چای لاهیجان به عنوان یک برند خوراک از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار می باشد.

فرماندار لاهیجان در پایان با اشاره به بررسی مجدد مناطق مختلف شهرستان از لحاظ پتانسیل گردشگری خاطرنشان کرد: در تلاشیم با توجه به آمایش سرزمین، استعداد گردشگری شهرستان را در حوزه های مختلف از قبیل شناسایی آب بندان های بزرگ و راه اندازی مجتمع های گردشگری در حاشیه آن، شکوفا نمائیم.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد