×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 29 اردیبهشت - 1403
false
true
اطلاع‌رسانی درست به کشاورزان در مورد وضعیت آب

به گزارش «گیل بان»، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با پرسنل آب منطقه ای گیلان ضمن ابراز خشنودی از عملکرد سازمان آب منطقه ای گیلان در فصل زراعی پیش رو گفت:از مسئولان میخواهم تا اطلاع‌رسانی مناسب و درستی به کشاورزان داشته باشند و تمام تلاششان را برای آبرسانی مناسب به آن ها انجام دهند.

وی افزود:در بحث خدمات رسانی به مردم تلاشهای لازم برای توزیع عادلانه آب به روش های جدید و علمی صورت پذیرد تا در فصل کشاورزی مشکلات مردم به حداقل رسیده و کشاورزان نگرانی جهت کم آبی و برداشت بهینه محصولات خود نداشته باشند .

امام جمعه رشت در راستای کیفیت مناسب برای آب رسانی به شالیزارها و زمینهای کشاورزی خاطر نشان کرد:با توجه به کم آبی پیش رو بازسازی آب بندان‌ ها و سردهنه‌ها و تمهیداتی برای جمع‌آوری آب های سطحی بسیار ضروری به نظر می رسد.

در ادامه این دیدار مهندس کاظم لطفی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب منطقه ای ضمن اظهار خورسندی از انتصاب آیت الله فلاحتی به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت ضمن تشریح وضعیت منابع آب در استان گفت:با توجه به کاهش ذخیره آب موجود در پشت سد سفیدرود نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، با برگزاری جلسات در سطح کشور و سازمان مدیریت منابع آب بیشترین تخصیص آب برای حوزه سد سفیدرود در نظر گرفته شد تا این کمبود امسال به حداقل ترین مقدار خود برسد .

وی افزود:با توجه به اینکه استان گیلان نزدیک به 238 هزار هکتار شالیزار دارد و برنج به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور و استان محسوب میشود.

لطفی خاطر نشان کرد:نزدیک به 70 درصد این اراضی تحت پوشش شبکه سد سفیدرود آبیاری میشود که شرایط بحرانی برای آنها نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آب منطقه ای استان به دانش روز مجهز است،افزود:مدیران این سازمان شرایط استان را رصد می کنند و با تصمیم گیریهای منطقی و فنی فرایند آبرسانی را به گونه ای مدیریت میکنیم که در تابستان،بحران آب برای کشاورزان استان گیلان نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد