×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
‌آماده سازی ۱۰ همت پروژه در گیلان برای افتتاح تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی امروز، ۲۶ بهمن ماه در شورای مسکن استان گیلان، با بیان اینکه بحث مسکن یکی از برنامه های راهبردی دولت است، اظهار کرد: در برش استانی، برای تحقق برنامه های راهبردی دولت و تکالیف حاکمیتی تلاش می کنیم.

وی با اشاره به حرکت صعودی طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان، بر سرعت گیری روند اجرا تاکید کرد و افزود: شرایط کرونا و خزانه خالی در سال اول دولت سیزدهم موجب تاخیر در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شد، اما در حال حاضر شاهد پیشرفت مناسبی هستیم.

استاندار گیلان از مدیران دستگاه ها و فرمانداران به عنوان خط مقدم دولت سیزدهم در شهرستان ها خواست به تبیین دستاوردهای دو سال گذشته دولت بپردازند و تاکید کرد: دولت از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ نه تنها درگیر کرونا بود، بلکه باید استقراض ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت گذشته از بانک مرکزی را پرداخت می کرد. کسری بودجه بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی و پرداخت ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق مشارکت توسط دولت گذشته نیز توسط دولت سیزدهم جبران شد.

عباسی، مهار تورم و کنترل نقدینگی را از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: علیرغم همه تنگناهای بودجه ای، در دهه فجر امسال ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی را در گیلان افتتاح کردیم و ۱۰ همت پروژه دیگر نیز آماده سازی شده و تا پایان سال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزایش صادرات غیر نفتی به منطقه و جهان را یکی از دستاوردهای اثرگذار دولت سیزدهم طی دو سال گذشته دانست و تصریح کرد: بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی را در گیلان احیا کردیم و بازگشت به چرخه تولید ۱۵۰ واحد کشاورزی و خدماتی نیز انجام شد.

استاندار گیلان از رشد ۶۱ درصدی تراز مالیاتی در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: زیرساخت، اشتغال و مسکن به عنوان اولویت های دولت سیزدهم در برش استانی نیز دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن از دانش روز و مصالح مقاوم استفاده خواهیم کرد، گفت: برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های مسکن، از مصالح ویژه استفاده کردیم. همچنین با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان زمین و مسکن، ۱۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین خواهد شد که به زودی به ۲۰۰ هکتار افزایش می یابد.

عباسی، ساخت مسکن روستایی و مسکن محرومین را در دستور کار جدی دانست و یادآور شد: توجه به مسکن روستایی از مهاجرت جلوگیری می کند.

وی خواستار تداوم کنترل و تنظیم و نظارت بر بازار مشاورین املاک و مستغلات شد و عنوان کرد: این نظارت ها جلوی گرانی های حبابی در بازار مسکن را می گیرد و اجازه افزایش قیمت و اجاره بها را نمی دهد.

لزوم تامین ۱۱۸ هکتاری زمین برای ساخت مسکن

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، تامین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم عملیات اجرایی ساخت مسکن نیز آغاز شد و در گیلان حدود ۱۱۶ هزار متقاضی موثر را شناسایی کردیم.

وی از تایید نهایی ۲۷ هزار واجد شرایط و تامین زمین برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی خبر داد و بیان کرد: برای ۱۱ هزار واحد کمبود زمین داریم که معادل ۱۱۸ هکتار است؛ البته با همکاری دستگاه ها، ۹۷ هکتار زمین را تامین کردیم که تا پایان سال، ۳۶ هکتار آن عملیاتی می شود.

معاون استاندار گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی استان و وجود اراضی ارزشمند جنگلی و کشاورزی، به مشکل برخی از شهرستان ها در بخش تامین زمین اشاره کرد و گفت: به دنبال تملک زمین از مالک خصوصی هستیم تا طرح نهضت ملی مشکن را در شهرستان ها پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد