×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
اجرای درج لوگوی تراریخته بر روی محصولات در گیلان

به گزارش «گیل بان»، دکتر زهرا حصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان، با بیان اینکه 16 اکتبر مصادف با 24 مهر به عنوان روز جهانی نامگذاری شده است، اظهار کرد: روز جهانی غذا در 150 کشور جهان گرامی داشته می‌شود.

وی آگاهی و توجه مردم، مسئولان و سازمان‌ها به ایمنی و امنیت غذایی را هدف گرامیداشت و نامگذاری این روز عنوان کرد و گفت: رفتار ما آینده ما را می‌سازد و تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا سال 2030 شعار امسال روز جهانی غذاست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسالت این معاونت را تامین و ایمنی غذایی و فرآورده هایی سلامت محور دانست و افزود: افزایش نظارت‌ها، بررسی کیفیت مواد و… از برناهه‌های این معاونت است.

حصاری با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال 556 مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان انجام شده است، تصریح کرد: 590 مورد نیز از اقلام مورد نمونه‌برداری قرار گرفت.

وی از اجرای دستورالعمل تراریخته، در خصوص درج لوگوی تراریخته بر روی محصولات در گیلان خبر داد و گفت: سویا، کلزا، کانولا و پنبه دانه و ذرت از محصولات تراریخته هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توقیف 2100 کارتن سویا 200 گرمی، 1.5 تن محصولات غذایی غیر بهداشتی شامل ادویه جات، حبوبات، چای و بیسکویت، 150 تن کره، 100 هزار قوطی کنسرو، یک تن فراورده‌های لبنی، 80 کیلو چای سیاه و ۶۸ کیلو چای سیاه داخلی و خارجی و همچنین چای سبز طی شش ماهه نخست اول سال دانست.

حصاری از معدوم سازی بیش از 163 کیلو مواد اولیه نان و شیرینی، 2هزار و 460 قوطی کنسرو و 63 کیلو گردو و ادویه آلوده در استان خبر داد.

وی کلوچه، کوکی، زیتون کنسروی، کنسانتره پرتقال، چای سیاه، کنسرو ماهی تن، فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و سیب زمینی، چای سبز، ویفر، کوکی، بیسکوئیت، کراکر، فراورده حجیم شده بر پایه ذرت، برنج سفید و انواع کنسروها و … را از محصولات صادر شده استان گیلان عنوان کرد.

حصاری اجرای برنامه کاهش قند، نمک و چربی در محصولات تولیدی استان، اجرا و نظارت دقیق در خصوص برچسب گذاری تغذیه‌ای محصولات، پایش محصولات برنج و آرد در استان از نظر فلزات سنگین و پایش محصولات کشاورزی استان از نظر سموم و فلزات سنگین را از برنامه‌های این معاونت در استان بیان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد