×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
آمادگی پلیس برای استقبال از سفرهای نوروزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سردار عزیزاله ملکی امروز، ۲۹ اسفندماه در جمع خبرنگاران، ضمن تقدیر از همکاری هموطنان با پلیس در سفرهای نوروزی، از آمادگی پلیس گیلان برای استقبال از مسافران خبر داد و با اشاره به ورود ۲۹۲ هزار و ۸۰۹ دستگاه خودرو از محورهای ورودی به استان گیلان طی ۵ روز گذشته اظهار کرد: با توجه به آغاز رسمی تعطیلات از امروز شاهد روند افزایشی ورود مسافران به استان خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان گیلان سرعت، سبقت و خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین تخلفات حادثه‌ساز جاده‌ای عنوان کرد و افزود: با توجه به بارش باران در استان و لغزندگی سطح معابر، رانندگان باید بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار داده و از عجله و شتاب در رانندگی و حرکات خطرآفرین پرهیز نمایند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: رانندگان ضمن توجه به هشدارهای پلیس در طول مسافرت در صورت خواب آلودگی و خستگی به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کرده و سفری خوش و ایمن برای خود و خانواده و سایر رانندگان به ارمغان بیاورند.

سردار ملکی بر فرهنگ‌سازی، ارتقای آموزش همگانی و اصلاح رفتار پرخطر شهروندان تاکید و بیان کرد: پلیس گیلان با بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان انتظامی گیلان در قالب گشت‌ انتظامی، ترافیکی، تخصصی و نظارتی به صورت ثابت و سیار در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ به مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی از بازدید محسوس و نامحسوس از اماکن عمومی دیگر از قبیل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، تالارها از ابتدای طرح نوروزی تا روز جاری خبر داد و گفت: با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با رفتارهای ناهنجار و عدم رعایت شئون اسلامی، موجب آزرده خاطر شدن شهروندان می‌شوند، بر رعایت شعائر دینی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه پلیس یاریگر شهروندان قانون‌مدار است از شهروندان و مسافران خواست، با رعایت قوانین و توجه به هشدارهای پلیس در پیشگیری از جرائم مشارکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد