×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
ضرورت شناسایی چالش‌های شهرستانی و برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های ناشی از آن

به گزارش «گیل بان» مهندس رحیم حیدری در ابتدای جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آستانه اشرفیه با تشریح سیر تحولات در مورد تبیین چگونگی مشخص شدن وظایف ارگان‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: هر چند مدیریت این حوزه بر عهده قوه قضائیه است، ولی فعالیت در این بخش از وظایف همه ارگان‌ها محسوب می‌شود. برای مثال به آموزش پرورش های آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر تکلیف شد که مدارس خود را سند دار کنند تا زمینه وقوع هر نوع عمل خلاف قانون در این زمینه کاهش یابد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ادامه داد: اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم باید برای کاهش چالش‌های ناشی از این آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شناسایی چالش‌های شهرستانی و تدوین برنامه برای کاهش آسیب‌های ناشی از این چالش‌ها را متذکر شد و گفت: اگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی درست عمل شود شاهد کاهش آمار جرم و جنایت در شهرستان خواهیم بود.

وی همچنین آموزش و پرورش را از مراکز بسیار مهم پیشگیری عنوان و اظهار کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی آسیب های فردی و اجتماعی جرم زمینه ساز پیشگیری از وقوع جرم است. در این زمینه اگر نظام آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط با حوزه آموزش و اطلاع رسانی اصلاح شوند، خود به خود موارد جرم در جامعه کاهش می یابد.

فرماندار آستانه اشرفیه در پایان تاکید کرد: پدیده جرم امروزه به یکی از مشکلات و معضلات اساسی جوامع بشری تبدیل شده است به طوریکه جرم نه تنها به قربانیان مستقیم خود بلکه به سایر افراد جامعه نیز زیان وارد می سازد. ادارات فرهنگی شهرستان موظفند برنامه هایی در راستای پیشگیری ارائه نمایند. همه باید باهم تلاش کنیم تا قانون پیشگیری از جرم را نهادینه و میل و انگیزه در مجریان با استفاده از مهارت و ابزارهای لازم فراهم شود.

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد