×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 13 اردیبهشت - 1403
false
true
همکاری جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی گیلان در حوزه صنایع غذایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر حمیدرضا مسکنی در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی در استان گیلان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه پژوهشی و آموزشی، در حوزه‌های مختلف علمی از جمله کشاورزی و صنایع غذایی با ایجاد برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای کشور، به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان افزود: با توجه به مناسبات گسترده و وسعت دامنه های فعالیت جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی، به منظور بهبود و توسعه کشاورزی و صنایع غذایی در استان، این همکاری از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند با اهداف ایجاد برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، ترویج فناوری‌های جدید در کشاورزی، بهبود روش‌های کشاورزی، توسعه فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد شرایط مناسب تر برای محصولات کشاورزی انجام شود.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون ترویج کشاورزی پایدار، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، کاهش هدررفت محصولات، ارتقای سطح دانش و فناوری در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین ایجاد برنامه‌های آموزشی مناسب برای کشاورزان و تولیدکنندگان همکاری نمایند.

دکتر صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه اضافه کرد: جهاد کشاورزی به عنوان سازمانی که به توسعه کشاورزی کمک می کند و با ارائه راهکارهای اثرگذار، به کمک تولیدکنندگان و کشاورزان می‌پردازد، همواره به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی این گروه از افراد بوده و همکاری با جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند در این زمینه به رشد تولید و بهبود وضعیت تولیدکنندگان و کشاورزان منجر شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی پذیراست تا مجموعه های علمی و پژوهشی با برنامه‌های مختلف، از جمله آموزش و پژوهش، ترویج فناوری‌های جدید و بهبود روش‌های کشاورزی، به فعالان این حوزه کمک کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارتقای سطح مهارت جامعه هدف جهاد کشاورزی به امنیت بیشتر غذایی و بالارفتن سطح کیفیت زندگی هم وطنان ما ختم می شود بیان کرد: جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی، دو سازمان مهم در حوزه های کشاورزی و آموزشی و پژوهشی و دانشگاهی هستند و لذا تبادل دانش و تجربیات هر دو مجموعه می تواند روش های بهبود یافته و پیشرفته تری را در اختیار صنعت کشاورزی و دامپروری قرار دهد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مباحثی مرتبط با همکاری و هماهنگی بین این دو سازمان در زمینه‌های مختلف مرتبط با کشاورزی، به ویژه کشاورزی پایدار و نوآوری‌های مدیریت منابع وابسته به کشاورزی مطرح شد؛ همچنین موضوعات مرتبط با آموزش و پژوهش در حوزه کشاورزی و ارتقای سطح دانش و فناوری در این حوزه‌ها و موضوعاتی مرتبط با حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد