×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
نوار ساحلی شهرستان رشت ۵۵ نقطه خطرناک دارد

به گزارش «گیل بان»، سید محمد احمدی ظهر امروز در جلسه ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان گیلان با اشاره به اینکه 11 روستا شهرستان رشت در نوار ساحلی استان گیلان مستقر هستند اظهار داشت: روستا‌های مذکور در سه بخش خمام خشکبیجار و لشت‌نشاء وجود دارند.

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت در مجموع 6 طرح سالمسازی سواحل در سه بخش مذکور دارد و نظارت و مدیریت راهبردی این طرح‌ها بر عهده شهرستان رشت است اعلام کرد: نوار ساحلی شهرستان رشت 55 نقطه خطر آفرین دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در استان گیلان هر کدام از این نقطه‌های خطر آفرین باید به تفکیک 2 ناجی غریق داشته باشند بیان کرد: با‌ توجه به بررسی‌های صورت گرفته 55 نقطه خطرآفرین نوار ساحلی شهرستان رشت نیازمند 110 نجات غریق است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت‌های موجود در این حوزه احتمال می‌رود شهرستان رشت در در دسترسی به این تعداد نجات غریق با مشکل مواجه شود تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل شنا با برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی باید از ظرفیت جوانان روستایی در این حوزه بهره‌ برد.

فرماندار رشت با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهرستان رشت به در حال حاضر 240 میلیون تومان به ناجیان غریق معوقه دارد خاطرنشان کرد: عدم پرداخت معوقات به ناجیان غریق موجب کاهش انگیزه این افراد در همکاری‌های مجدد می‌شود.

فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه هدف از ساماندهی سواحل ارتقای امنیت اجتماعی و رفاعی، کاهش غریق و افزایش نشاط اجتماعی است تصریح کرد: مسائل مرتبط با ساماندهی سواحل در استان گیلان نیازمند توجه است.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان‌ اینکه عمده ناجیان غریقی که سال گذشته در نوار ساحلی استان گیلان خدمات‌رسانی کردند تا کنون موفق به دریافت معوقات نشدند افزود: عدم دریافت معوقات از سوی این افراد موجب بی‌انگیزه‌ شدن در همکار‌های آتی شده است.

وی  با اشاره به اینکه مقوله ساماندهی سواحل در استان گیلان مقوله‌ای ملی محسوب می‌شود و نیازمند اعتبارات ملی است تصریح کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو، استان گیلان با حجم گسترده ورود مسافر مواجه می‌شود و توجه به سواحل در این ایام نیازمند توجه ویژه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد