×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
مهاجرت۲۰۰هزار پرنده به تالاب های گیلان/بازگشت پرندگان آغاز شد

به گزارش «گیل بان»، قربانعلی محمدپور اظهار کرد: فروردین هر سال پرندگان مهاجر آبگیرها و تالاب های گیلان پس از زمستان گذرانی به موطن اصلی شان باز می گردند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار هکتار تالاب و آبگیر گیلان، افزود : اواسط پاییز هر سال با آغاز فصل سرما و یخبندان در سیبری و مناطق شمالی اروپا پرندگان مهاجر به آبگیرها و تالاب های گیلان مهاجرت می کنند.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه زمستان گذشته بیش از هزار قطعه۲۰۰ پرنده آبزی و کنار آبزی به تالاب ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت کردند، گفت : بر اساس آخرین سرشماری شاهد رشد هفت درصدی مهاجرت پرندگان به استان نسبت به زمستان سال ۹۵ بوده ایم.

وی با اشاره به مهاجرت حدود ۸۰ گونه پرنده وحشی در آبگیر ها و تالاب های گیلان، ادامه داد: مرغابی سانان بیشترین گونه پرنده مهاجر به گیلان هستند.

محمد پور به وجود امنیت نسبی در تالاب های گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: زیستگاه های بکر، مواد غذایی کافی و ممنوعیت شکار سبب افزایش جمعیت پرندگان مهاجر می شود.

به گفته این مسئول تالاب انزلی، سیاکشیم، سلکه و سرخانگل صومعه سرا، بوجاق کیاشهر و استیل آستار مهترین زیستگاه پرندگان مهاجر است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد