×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 14 اردیبهشت - 1403
false
true
مصرف آب آشامیدنی در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای حفاظت منابع آب گیلان با اشاره به تغییر اقلیم و خشکسالی تصریح کرد: میزان بارندگی در فصل زراعی جاری کمتر از 700 میلی متر بود و تجارب بارش 1000 میلی متر سال‌های گذشته نیز تکرار نشد.

استاندار گیلان بر استمرار شرایط خشکسالی در سال های زراعی آتی و لزوم مدیریت تأمین منابع آبی و مصرف آن تاکید کرد و گفت: با هماهنگی مستمر دستگاه های اجرایی و مشارکت همدلانه کشاورزان، شاهد سپری شدن سال زراعی جاری بودیم.

وی با اشاره به همراهی دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی در ستاد مدیریت بحران برای عبور از تنش آبی خاطرنشان کرد: در کنار نقاط قوت مدیریت امور و فرآیندها، نواقص و ضعف هایی نیز مشاهده شد که باید با دقت و به صورت میدانی، آسیب شناسی و از هم اکنون نسبت به تجدیدنظر و رفع آنها اقدام شود.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده بهینه از دانش روز و بهره گیری از اقدامات مطلوب کارشناسی نحوه توزیع آب در قالب فعالیت های پژوهشی تأکید کرد و گفت: از نظرات و تجربیات فرمانداران طی سال زراعی جاری برای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بمنظور تقویت نقاط قوت و رفع نواقص استفاده شود.

وی با تأکید بر انجام اقدامات فرهنگی در جهت توجه افکار عمومی نسبت به محدودبودن منابع آبی افزود: باتوجه به مواجهه با چالش کم آبی طی سال های آتی، باید مصرف بهینه در آب کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و خدمات فرهنگ سازی شود.

وی بر لزوم کاهش میزان مصرف بالغ بر سه هزار و 300 میلیارد مترمکعب آب استان در بخش کشاورزی، آشامیدنی و صنعت تأکید و تصریح کرد: مصرف آب آشامیدنی در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است که باتوجه حجم بالای هزینه تأمین هر لیتر آب، باید مردم بیش از گذشته نسبت به مدیریت مصارف همراهی کنند.

انتهای پیام/

 

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد