×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
ماندگاری ۸ هزار شهید گیلانی با تولید آثار فاخر رسانه ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان در نشست تخصصی کارگروه رسانه، تبلیغات و روابط عمومیِ دومین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان گفت: رسانه استانی از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای خلق آثارماندگار از شهدا و ارایه آن در دومین کنگره‌ی بهره گیری خواهد کرد.

تقی ربانی، بر لزوم اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی هدفمند برای تولید آثار ارزشمند فرهنگی – رسانه ایی مرتبط با زندگینامه و سیره‌ی شهدای گیلان تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت‌هایی همچون ساخت سمفونی، ساخت برنامه‌های ترکیبی با حضور خانواده‌های شهدا، تولید مجموعه مستند‌هایی از سرداران و شهدای شاخص و کتاب‌های مصور از شهدا تمرکز شود تا ضمن غنای محتوایی دومین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان، آثاری فاخر برای آیندگان به یادگار بماند.

تقی ربانی مسئول کارگروه رسانه، تبلیغات و روابط عمومی دومین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان، برپایی این کنگره در گیلان با اشاره به برگزاری این کنگره در ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ گفت: برای ایجاد پویایی و خلق آثار متنوع فرهنگی و هنری در ارتباط با زندگینامه و سیره‌ی شهدا تلاش مضاعف همه دست اندرکاران فرهنگی و رسانه ایی استان ضروری است.

وی همچنین بهره گیری از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای ماندگاری حماسه‌های بی بدیل شهدای این خطه از ایران اسلامی را مهم دانست.

سرهنگ ملک علیپور، رییس ستاد کنگره‌ی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان نیز در این نشست، با ارایه گزارشی از عمده‌ترین اقدامات و تصمیماتی در حوزه‌ی تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری دومین کنگره‌ی ملی شهدای گیلان، افزود: تبیین نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس، تعمیم برنامه‌های جانبی کنگره به شهر‌ها و روستا‌های سراسر استان، تهیه‌ی بسته‌های فرهنگی، ارایه‌ی روزشمار دفاع مقدس گیلان و خلق ۸۰ اثر از زندگینامه و سیره‌ی شهدای گیلانی، از جمله اقداماتی ست که همراه با پیگیری ساخت سمفونی این کنگره و الزامات اجرایی و سخت افزاری مرتبط با اجرای کنگره در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از تجربیات و آثار نخستین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان که اردیبهشت ماه سال ۹۵ با حضور سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رشت برگزار شده بود، گفت: مستند سازی از مادران شهید گیلان یکی از برنامه‌های بنیاد شهید در راستای جمع آوری سیره‌ی شهدا و حفظ ارزش‌های مرتبط با دفاع مقدس است.

محمد رضا داوطلب افزود: در حال حاضر، از مجموع ۱۶ هزار مادرشهید گیلان، حدود ۳ هزار نفر در قید حیاتند که دیدگاه‌ها و صحبت‌های این مادران شاهد در خصوص فرزندان شهیدشان مستند سازی شده است.

اجلاسیه‌ی پایانی دومین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در رشت برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد