×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 14 اردیبهشت - 1403
false
true
لزوم تسریع در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان گیل لاهیجان/ ضعف اجرا از سوی پیمانکار عامل توقف پروژه است

به گزارش «گیل بان»، صبح امروز پروژه مسکن مهر شهرستان لاهیجان واقع در روستای ایشکاء دهستان بازکیاگوراب، با حضور استاندار گیلان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، فرماندار شهرستان لاهیجان، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهندس امیر جانبازی در این مراسم با اشاره به سیاست های دولت محترم تدبیر و امید در خصوص اجرا و اتمام پروژه های مسکن مهر تصریح کرد: در شهرستان لاهیجان نیز اجرای این سیاست های تبیین شده از سوی دولت محترم را در دستور کار خود قرار دادیم.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح 1481 واحد پروژه مسکن مهر در استان گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: 52 واحد از این پروژه بزرگ در روستای ایشکاء شهرستان لاهیجان واقع شده است.

مهندس جانبازی در ادامه افزود: از مجموع 518 واحد مسکن مهر شهرستان لاهیجان که در قالب سه نوع قرارداد «سه جانبه شامل مالکین، پیمانکار و بانک با نظارت نهاد راه و شهرسازی»، «تعاونی» و همچنین «خودمالکی» به اجرا در آمده، 196 واحد به متقاضیان واگذار شده است.

 

 

وی با ارائه آمار دقیقی از چگونگی ساخت واحدهای مسکن مهر لاهیجان در قالب سه نوع قرارداد مذکور گفت: از مجموع واحدهای مسکن مهر این شهرستان 132 واحد در قالب قرارداد سه جانبه، 34 واحد در قالب تعاونی و 52 واحد در قالب خودمالکی تنظیم شده که به ترتیب 112 واحد از نوع سه جانبه و 34 واحد تعاونی آن به متقاضیان تحویل داده شد و امروز نیز شاهد واگذاری 52 واحد از نوع خودمالکی آن هستیم.

مهندس جانبازی با غنیمت شمردن فرصت حضور استاندار محترم گیلان و قائم مقام محترم وزیر راه و شهرسازی در لاهیجان تصریح کرد: برای اجرای راه دسترسی مسکن مهر شهرستان به میدان ابریشم که مسیری به طول 900 متر بوده و تملک آن تماماً صورت گرفته و کلنگ احداث آن نیز امروز زده خواهد شد، نیاز به اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان داریم.

فرماندار لاهیجان به پروژه تقاطع غیر همسطح واقع در میدان گیل اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 2 سال از آغاز این پروژه حیاتی سپری شده و علی رغم تلاش های صورت گرفته از سوی نهاد راه و شهرسازی، متأسفانه پیشرفت خوبی نداشته است.

وی با بیان اینکه اعتبار پروژه تقاطع غیر همسطح میدان گیل از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته نباید مشکلی در خصوص تخصیص اعتبار اجرای این پروژه وجود داشته باشد، ولی به نظر می رسد ضعف اجرا از سوی پیمانکار منجر به کندی روند اجرا و حتی توقف آن شده است.

مهندس جانبازی در پایان اظهار کرد: تسریع اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان گیل با توجه به حجم بسیار بالای ترافیکی که در روزهای مختلف به ویژه روزهای آغازین سال و تعطیلات رخ می دهد، ضرورت دارد.


انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد