×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
فرسودگی زیرساخت های درمانی در گیلان

به گزارش «گیل بان»، مهرداد لاهوتی در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آمار بالای سرطان در کشور و گیلان افزود: سرطان در استان رتبه سوم ایران را دارد در حالی که به دولت مکلف شده در کنترل سموم و نظارت بر مواد غذایی نظارت بیشتری داشته باشد و از اشاعه بیماری ها بین مردم جلوگیری کند.

وی با بیان این نکته که اعزام بیمار از شهرستان ها به مرکز استان و از رشت به تهران بسیار زیاد است، گفت: این معضل به دلیل ضعف و فرسودگی زیر ساخت های درمان است و تحمیل هزینه بر مردم را به دنبال دارد.

لاهوتی به لزوم هیات امنایی کردن بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیمارستان ها توانایی اداره خود را دارند در حالی که در حال حاضر درآمدها به خزانه واریز و پس از کسر درصد قابل توجهی به بیمارستان ها برمی گردد .

جایگاه گیلان در برنامه ششم توسعه مشخص شود

محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: باید امکانات و کمبود امکانات حوزه بهداشت و درمان گیلان در مقایسه با سایر استان ها احصا شود.

وی با اشاره به وضعیت حوزه درمان در گیلان افزود: باید جایگاه گیلان در برنامه ششم توسعه مشخص شود .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر بیماران خاص سرگردان هستند و باید متولی آن ها مشخص شود، گفت: اکنون در بیمارستان های استان هیچ گونه امکاناتی به بیماران خاص تعلق نمی گیرد.

شکری ادامه داد: بیماران گیلانی به علت فقر امکانات در تهران سرگردان هستند و در هیچ جا جواب قانع کننده ای نمی گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد