×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 13 اردیبهشت - 1403
false
true
طرح ممنوعیت عرضه انواع جانوران نادر در گیلان اجرا می‌شود

به گزارش «گیل بان»، ساسان اکبری‌پور اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه بسیاری از گونه‌های حیات وحش در معرض خطر انقراض قرار دارند بنابراین هرگونه عرضه این جانوران دو زیست از جمله لاکپشت و یا سمندر آبی به‌ویژه در ایام تعطیلات ممنوع است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ‌ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: با فرا رسیدن ایام پایانی سال و در آستانه نوروز عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به عرضه برخی گونه‌های جانوری در معرض انقراض در بازارهای محلی می‌کنند.

اکبری‌پور با اعلام اینکه این کار منع قانونی دارد و با متخلفان برخورد می‌شود افزود:‌ خرید و فروش این گونه‌های نادر در سطح معابر،‌ مناطق گردشگری و یا بازارهای محلی ممنوع است و در صورت مشاهده با سوءاستفاده‌کنندگان و فروشندگان برخورد قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فرا‌رسیدن ایام تعطیلات نوروزی تمامی پاسگاه‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و بازرسان سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام به پایش و گشت‌زنی در مناطق تحت امر سازمان و بازارهای محلی می‌کنند.

وی با اشاره به حجم ورود بسیار زیاد مسافران به گیلان عنوان کرد:‌ ورود تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی به گیلان‌ شرایط خاص و ویژه‌ای را به‌ویژه برای محیط زیست پدید می‌آورد بنابراین کنترل بیشتر و نظارت مستمر در سطح استان بسیار ضروری است.

اکبری‌پور نهادینه‌کردن فرهنگ تفکیک زباله را بسیار ضروری خواند و ابراز داشت:‌ اجرای برنامه‌های ویژه برای روز 13 فروردین و توزیع کیسه‌های زباله بین گردشگران جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی از برنامه‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد