×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
سیاست های تحول آفرین دولت در بخش سلامت/ لزوم بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت

به گزارش «گیل بان» مهندس رحیم حیدری در نشست مجمع سلامت اجتماعی شهرستان آستانه اشرفیه به بیانات رهبرمعظم انقلاب در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: همانگونه که ایشان در سخنان اخیر خود اعلام داشتند که «دغدغه یک خانواده بیمار باید پرستاری از بیمار باشد نه هزینه های متصل به آن» و بنا به سیاست های دولت محترم این امر تحقق یافته و آورده خانوارهای شهری در زمینه هزینه های درمان در بخش شهری به کمتر از 6 درصد و در بخش روستایی به کمتر 3 درصد رسیده است.
وی این رقم را انقلابی در خدمات رسانی و تحت پوشش قرار دادن مردم از حیث درمان دانست و افزود : اگر نگرش مردم در خصوص مراجعات خود به مراکز درمانی تغییر نکند، هر چقدر اماکن توسعه در بخش خدمات رسانی درمان به آنان بیشتر باشد بازهم عقب ماندگی هایی در این زمینه وجود خواهد داشت. و باید این باور غلط را که اگر دارو بیشتر مصرف شود بیماری سریعتر درمان می شود از بطن جامعه خارج و دیدگاه های درست مصرف دارو را به آن تزریق کرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه بار دیگر به سیاست های دولت در بخش سلامت اشاره کرد و افزود: اجرای کانون های سلامت محله محور با رویکرد علمی و کارشناسانه در توسعه حفظ سلامت انجام می گیرد تاسالم ماندن محیط زندگی و غذای مردم مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار با بیان اینکه شیوع یک ویروس در یک منطقه باعث خواهد شد که در چرخه غذا و تولید، اخلال به وجود آید اظهار کرد: در این شرایط کارشناسان کانون های سلامت محلات با رفتن به محل شیوع بیماری و شناخت عوامل بیماری زا و کسب آمار دقیق مناطقی که از شیوع بالای بیماری برخودار هستند تلاش خواهند کرد با تحلیل درست از وضعیت، بیماری را ریشه کن کنند.
وی بار دیگر رصد کردن بیماری در محلات را عامل کنترل بیماری ها برشمرد و گفت: در اجرای این طرح، همه عوامل محیطی و شرایطی که باعث بیماری می شود مورد بررسی قرار می گیرد تا با اشراف کامل برای آن، برنامه ریزی کنترل بیماری انجام شود.
فرماندار آستانه اشرفیه امنیت سلامت و بهداشت مردم را از موضوعات مهم کشور برشمرد و از کلیه خیرین درخواست کرد که در اجرای این طرح با خیرات خود بتوانند قدمی برای سلامت مردم بردارند تا باقیات و صالحاتی برای آنان به ماندگار بماند.
مهندس حیدری در پایان از آمادگی کامل این شهرستان برای اجرای طرح کانون سلامت محله محور خبرداد تا با اجرای آن در شهرستان بتوانیم منشاء خیر برای مردم و شهروندان باشیم.

منبع: روابط عمومی فرمانداری لاهیجان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد