×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
سنجش سلامت بیش از ۹۹ درصد نوآموزان در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رقیه کریمی گفت: با آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در گیلان از اول بهمن پارسال تاکنون ، از مجموع ۲۹ هزار و ۷۲۷ نوآموز ورود به دبستان بر اساس اعلام ثبت احوال تاکنون، ۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر معادل ۹۹ و ۵ دهم درصد این نوآموزان، با ثبت نام در سامانه: https://my.medu.ir ارزیابی شدند.

وی افزود: از این تعداد نو آموزان ثبت نام شده ، ۲۴ هزار و ۸۶۸ نفر مجوز ثبت نام در مدارس عادی را دریافت کردند و ۴ هزار و ۶۶۴ نفر هم برای بررسی بیشتر در زمینه‌های بینایی، شنوایی، هوش، جسمی-حرکتی و اوتیسم به مراکز تخصصی معرفی شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه نوبت گیری برای جهش تحصیلی برخی دانش آموزان واجد شرایط تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: همه نمرات تحصیلی سال‌های گذشته دانش آموز متقاضی جهش تحصیلی باید «خیلی خوب» باشد.

رقیه کریمی با اشاره به ثبت نام ۳۸۵ دانش آموز برای شرکت در برنامه جهش تحصیلی تاکنون ، افزود: مدیر مدرسه پس از بررسی و تایید مدارک و نمرات دانش آموز متقاضی جهش تحصیلی ، مشخصات وی را در سامانه “سیدا” وارد می‌کند و خانواده دانش اموز هم پس از تکمیل اطلاعات دانش آموز در سامانه my.medu.ir ، هزینه جهش تحصیلی را پرداخت می‌کند.

گیلان ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که در ۴ هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند و ۲ هزار و ۲۸۷ دانش آموز هم با نیاز‌های ویژه در ۴۴ آموزشگاه در استان تحصیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد