×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 9 اردیبهشت - 1403
false
true
مبارزه با فساد اولویت بسیار مهم قوه قضاییه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۱۲ مهر در نشست با فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه آسیب‌شناسی و بررسی اشکالات هر حادثه‌ای وظیفه مسئولان قضایی در هر بحران بوده و در مواجهه با بحران، ارائه تحلیل مناسب یک گام موثر در جهت کاهش آسیب‌های آینده می‌باشد اظهار کرد: وظیفه حکم می کند که مسئولان در حوادث مختلف به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر آستارا و اینکه این شهرستان مشکلاتی را در حوزه تغییر کاربری، افزایش سرقت و تصادفات رانندگی دارد و باید با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی این ناهنجاری‌ها را به حداقل ممکن رساند افزود: سرعت عمل و حضور به موقع نهادهای حمایتی یکی از مهمترین اقدامات در ایام بحران است و اولویت‌بندی مدیریت صحنه نیز باید همواره مورد توجه مدیران باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خواستار بازسازی نقاط آسیب دیده و سیل زده شهرستان آستارا شد و گفت: مسئولین مرتبط در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: معضلات شهرستان آستارا باید رفع شوند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با فساد گفت: مدیران استانی و شهرستانی همه باید با اجرای مناسب وظایف محوله به مبارزه با فساد پرداخته و با اولویت جلب رضایت عمومی گام بردارند.

رئیس شورای قضایی گیلان عنوان تصریح کرد: قوه قضاییه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فردی و گروهی برخورد قانونی و قاطعی با مرتکبین فساد دارد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به این شهرستان مرزی استان گیلان اظهار کرد: این برآورد اولیه بوده و احتمال خسارت بیش از این مبلغ نیز وجود دارد.

محمدرضا شهاب زاده افزود: در همان دقایق اولیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا با توجه به جلسات برگزار شده قبل از آغاز بارش، با حضور شبانه روزی تمام توان خود را برای آسیب کمتر مردم به کار گرفته و به طور هدفمند اقدامات لازم را به عمل آوردند.

وی با اشاره به حضور وزیر کشور و استاندار گیلان در آستارا گفت: تمام مدیران استانی در حادثه سیل آستارا پای کار بودند و در کنار گروه‌های جهادی برای حل مشکلات مردم و عادی شدن اوضاع یک همت جمعی شکل گرفت و فعالیت برای بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد