×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
تفاهم‌نامه همکاری کانون پرورش فکری و کنگره هشت هزار شهید گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید گیلان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آینده سازان ایران اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه که در ۳ صفحه، ۱۱ ماده و در ۲۵ بند به امضای سرتیپ پاسدار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس و دبیرکل کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان و «سید جلیل میر عظیمی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان رسیده‌است، تأکید ویژه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آینده سازان ایران اسلامی دارد.

موضوع این تفاهم‌نامه، ایجاد دبیرخانه مشترک کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره ملی هشت‌هزار شهید استان است و فرهنگ سازی در جامعه، فراهم سازی بسترهای لازم برای تولید آثار با محوریت ایثار و شهادت و هم‌چنین، معرفی الگوهای ایثار و شهادت و آشنایی افزون‌تر نسل کودک و نوجوان با زندگی‌نامه ۸ هزار شهید استان گیلان نیز از اهداف امضای این تفاهم‌نامه همکاری عنوان‌شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، تشکیل گروه کارشناسی، بازسازی و تجهیز بخشی از مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت، استقرار دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان کنگره در این بخش و ارائه گزارش به استانداری، از جمله تعهدات کنگره هشت کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان به شمار می‌رود.

این در حالی است که معرفی ۳۱ نفر از مربیان و اعضای توانمند در زمینه طراحی، نقاشی، قصه‌گویی و قصه‌نویسی، شعر، داستان و تصویرسازی برای تولید حداقل ۷۲ اثر فاخر در ارتباط با شهدای والامقام استان گیلان، مشارکت در تولید محتوا و اطلاع‌رسانی، فراهم‌سازی زمینه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی افراد و مسئولان دو مجموعه نیز از تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان محسوب می‌شود.

بر همین اساس، مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان مسئولیت اجرای تفاهم‌نامه که از ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ معتبر خواهد بود را بر عهده خواهند داشت.

 این تفاهم‌نامه همکاری در ستاد سپاه قدس استان گیلان در رشت به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد