×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 18 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای «حریم رسالت» ویژه بانوان خبرنگار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مهدی پارسا در جمع خبرنگاران، از برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای ویژه بانوان تحت عنوان «حریم رسالت» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقشی که بانوان در حوزه رسانه دارند، جشنواره «حریم رسالت» را برگزار خواهیم کرد تا یک کار ارزشمند رسانه ای برای این قشر جامعه و به نفع انقلاب و نظام انجام شود.

وی جشنواره «حریم رسالت» را فرصتی برای تولید محتوای ارزشمند در جبهه انقلاب دانست و افزود: ۶۰ درصد جامعه هدف رسانه های کشور را بانوان تشکیل می دهند و در استان گیلان نیز بانوان نقش بسزایی در جریان سازی و اطلاع رسانی برای افکار عمومی دارند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه بیش از نیمی از خبرنگاران گیلانی نیز از قشر بانوان هستند، گفت: ظرافت و دقت نظر بانوان در کار رسانه ای در طول مدت فعالیت این قشر همواره منشا تحولات خوبی بوده است و لذا نخستین جشنواره رسانه ای ویژه بانوان را در شش محور در سطح کشور برگزار می کنیم.

پارسا، هویت بخشی بانوان و ارتقای روحیه خودباوری، نقش زنان در فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، زنان و اشتغالزایی، کارآفرینی و دانش بنیانی، نقش عفاف و حجاب در کاهش آسیب های اجتماعی، جوانی جمعیت و راهکارها و پیشنهادات و خانواده و کرونا را از جمله محورهای جشنواره «حریم رسالت» دانست و متذکر شد: حضور بانوان در عرصه های مختلف و نقشی که در حل مسائل و مشکلات استان دارند بسیار اثرگذار است.

وی از بانوان رسانه ای خواست به انعکاس نقش آفرینی زنان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و کارآفرینی و… بپردازند و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد ایثار و فداکاری و روحیه جهادی زنان رزمنده هستیم و استان گیلان ۳۸ شهیده زن دارد. مادران و همسران رزمندگان نیز با اعزام عزیزانشان به جبهه ها حماسه های زیادی را خلق کردند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و عنوان کرد: بانوان خبرنگار با هنرمندی رسانه ای فرهنگ ایثار و شهادت را انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه امروز بانوان دوشادوش مردان در عرصه های اجتماعی – اقتصادی حضور دارند، خاطرنشان کرد: بانوان می توانند به تحقق شعار «تولید؛ اشتغال آفرین، دانش بنیان» کمک کنند که در نهایت به رشد اقتصادی کشور منجر می شود.

پارسا، با اشاره به عفاف و حجاب نقش مهمی در راستای مثبت اندیشی و کاهش آسیب های اجتماعی دارد، اضافه کرد: همه اقشار به ویژه بانوان باید به اهمیت، نقش و عملیاتی کردن عفاف و حجاب کمک کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان از خبرنگاران خواست با رصد دقیق مشکلات استان و بیان تحلیل درست از وضعیت، در راستای ارائه راهکار قلم بزنند و گفت: با تلاش رسانه ها در راستای فرهنگ سازی و مطالبه گری و اطلاع رسانی جوانی جمعیت، می توانیم دیگر جزو استان های پیر کشور نباشیم.

وی ضمن قدردانی از رسانه ها در دوران کرونا جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم جهت مقابله با این بیماری، عنوان کرد: به زودی دبیرخانه دائمی جشنواره «حریم رسالت» در گیلان راه اندازی می شود.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: بانوان رسانه ای علاقمند به شرکت در نخستین جشنواره «حریم رسالت» می توانند آثار تولیدی خود در قالب تیتر، خبر، گزارش، یادداشت، عکس و فیلم که در بازه زمانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ منتشر شده به پست الکترونیک «harimeh.resalat@yahoo.com» و یا شماره واتس آپ ۰۹۰۵۸۱۲۵۲۵۴ ارسال کنند.

پارسا، بر افزایش تولید و انتشار اخبار خوب در استان گیلان تاکید و اظهار کرد: باید یک جبهه واحد در تراز انقلاب برای مطالبه گری مسائل و مشکلات در استان تشکیل شود.

وی همچنین خواستار شبکه سازی و جبهه سازی رسانه های محلی در راستای اهداف نظام شد و گفت: در حوزه آموزش خبرنگاری به ویژه در شهرستان ها با مشکل مواجه هستیم و لذا به زودی ۲۰۰ نفر از خبرنگاران را آموزش می دهیم.

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه خبرنگاران باید سواد رسانه ای را در دستور کار قرار دهند، متذکر شد: باید اقشار مختلف جامعه را تحت آموزش سواد رسانه ای قرار دهیم و جهاد تبیین را که از مطالبات رهبر انقلاب است، دنبال کنیم.

وی رتبه بندی خبرنگاران را نخستین گام در جهت رفع مسائل صنفی اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: خبرنگاران نباید گرفتار معضل اشتغال باشند و بیمه باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد