×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
برنامه های متنوع برای دانش آموزان گیلانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این نشست با اشاره به اینکه هم افزایی این دو نهاد لازم و ضروری است، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی با همکاری این دو نهاد تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی به اجرای طرح کانون مدرسه اشاره کرد و افزود: این طرح امسال به صورت ملی برگزار  و با اجرای آن خدمات ویژه‌ای به دانش آموزان ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: امسال ۳ میلیون جلد کتاب به سراسر کانون‌ها و مدارس کشور ارسال شده که ۱۳ هزار جلد کتاب سهم گیلان ارسال شده است.
وی به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار  در این جشنواره جایزه جهانی در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: علاقمندان به قصه گویی در گیلان می‌توانند به گویش زبان گیلکی نیز آثارشان را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.
فلاح  به اجرای طرح انیمیشن بچه زرنگ هم اشاره کرد و گفت: این طرح از اول مهر در مدارس سراسر کشور اکران خواهد شد.
وی به توسعه کتاب و کتابخوانی در مدارس هم اشاره کرد و افزود: توجه به مطالعه، ترویج و توسعه  زیر ساخت‌های این حوزه از دیگر برنامه‌های است که مورد توجه قرار دارد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه طرح‌های گوناگونی درراستای توسعه فرهنگی در کانون اجرایی شده است، گفت: کانون مدرسه، پویش کتابخوانی، انمیشن بچه زرنگ و جشنواره بین المللی قصه گویی از جمله برنامه‌هایی است که در کانون اجرایی شده است.
سید جلیل میرعظیمی  به طرح کانون مدرسه اشاره کردو افزود: این طرح سال گذشته در ۱۱ مرکز کانون پرورش فکری گیلان برگزار شد و حدود پنج هزار دانش آموز مقطع دوم تا ششم ابتدایی از این طرح بهره‌مند شدند که امسال نیز این طرح در تمامی مراکزگیلان برپا می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به برگزاری جشنواره ملی قصه گویی پرداخت و اضافه کرد:  قصه‌های  قرآنی، ائمه اطهار (ع) و اسطوره‌های نظام جمهوری اسلامی از جمله حاج قاسم سلیمانی  و قصه اراده‌ها ازجمله محور‌های این جشنواره شمرده می‌شود.
وی با بیان اینکه جایزه ویژه این جشنواره مربوط به قصه سردار دلهاست، افزود: سال گذشته ۵۸۰ اثر از ۴۶۸ شرکت کننده به دبیر خانه این جشنواره در گیلان ارسال شد که پیش بینی می‌شود امسال هزار اثر به این جشنواره ارسال شود.
وی به توسعه کتابخوانی اشاره کرد و افزود: با ترویج کتابخوانی در مدارس، از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به اجرای طرح انمیشن بچه زرنگ در گیلان اشاره کرد و گفت: این طرح با پیام اخلاقی و تربیتی و قهرمان سازی همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا می‌شود.
در پایان این مراسم از فعالیت‌های کتاب محور دانش آموزان کانون  بازدید شد.

منبع: خبیرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد