×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
اهدای بیش از ۴۱ هزار واحد خون در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ بابک پاکدل اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۱۷ شهریور ۴۸ هزار و ۵۳۷ نفر برای کمک بیماران نیازمند به گروه‌های خونی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که با توجه به شرایط اهدا ۴۱ هزار و ۳۶۷ واحد خونگیری شد.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد افراد هزار و ۳۴۵ نفر زن و ۴۰ هزار و ۲۲ نفر مرد بودند، افزود: ۲۳ هزار و ۴۷۶ نفر مستمر، ۱۱ هزار و ۸۶۰ نفر با سابقه، ۵ هزار و ۹۷۵ نفر هم برای اولین بار خون اهدا کردند.

وی اضافه کرد: مراکز درمانی گیلان به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی و A مثبت نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون گیلان از افراد واجد شرایط و اهدا کنندگان مستمر خواست برای تأمین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

پاکدل با بیان اینکه تمامی نکات بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود، گفت: مراجعه کنندگان برای اهدای خون ابتدا از سوی پزشک معاینه و در صورت برخورداری شرایط لازم از آن‌ها خونگیری می‌شود.

مدیر کل انتقال خون گیلان؛ وقوع تصادفات جاده‌ای و جراحی در مراکز درمانی را عامل مهم افزایش بالای مصرف خون در استان عنوان کرد و افزود: خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران در بیمارستان‌ها و یا تهیه فرآورده‌های خونی مانند پلاسما و پلاکت در مراکز آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد