×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
اجرای ۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمد ترکمانه امروز در حاشیه آیین شکرانه بهره‌برداری از ۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور و آیین تجلیل از مجریان و تسهیلگران نمونه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم و روستایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بنیاد برکت در سال تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی توانمندسازی جوامع محروم از طریق اشتغال‌زایی، توانسته از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور اجرا کند.

وی با بیان اینکه روستا به عنوان مهمترین پایگاه‌های تولید مواد حیاتی برای رفع نیازهای اساسی کشور به شمار می‌رود، گفت: استفاده از فرصت‌های درونی آن‌ها می‌تواند باعث افزایش تولید و ارتقای بهره وری و توسعه ملی شود که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هزار طرح اشتغال اجتماع محور اجرا شده که ایجاد فرصت کسب‌وکار برای ۴۵۰ هزار نفر را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تسهیلگران را رهبران پیشرفت در مناطق روستایی برشمرد که منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را محقق می‌کنند.

ترکمانه با بیان این‌که خداوند کسانی را که برای دیگران شغل ایجاد کرده و گره از کارشان باز می‌کنند، دوست دارد، افزود: مجریان و تسهیل گران، حکم شبکه اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد را دارند و ۵۰ هزار طرح امسال به دست آن‌ها عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه بیکاری بزرگترین مشکل مردم و کشور است، تصریح کرد: بنیاد برکت با برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده به سراغ این معضل رفته و درصدد رفع آن است و از ظرفیت و پتانسیل‌های مردمی برای حل معضل بیکاری استفاده می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اذعان به اینکه روستانشینان و عشایر در پویایی اقتصاد کشور جایگاه مهمی دارند و به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ اشتغال کمک فراوانی می‌کنند، بیان کرد: ریشه بیشتر مشکلات، مسایل و عقب ماندگی همچون فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، بیکاری فزاینده، حاشیه نشینی در شهرها و غیره ناشی از بی‌توجهی به روستاها و عشایر کشور است.

به گفته ترکمانه، شناخت دقیق مسایل مربوط به پتانسیل‌های توسعه محوری در روستا و عشایر یکی از اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود که مورد توجه بنیاد برکت قرار دارد.

وی تسهیل‌گران را بازوان توانمند این نهاد حمایتی دانست و گفت: بنیاد برکت اجرای ۳۰ هزار طرح اجتماع محور که باعث محقق شدن ۹۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید می‌شود را تا پایان سال در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد