×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
خریدهای اینترنتی اقدامی برد-برد در تنظیم بازار کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» ارسلان زارع امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: جلسات تنظیم بازار سال گذشته منظم و موثر در گیلان برگزار شد و این جلسات منجر شد که گیلان رتبه خوبی را در کشور  کسب کند.

وی افزود: انتظار دارم در سال‌جاری که سال جهش تولید است این کارگروه با مدیریت قیمت کالاها و عرصه و تقاضا سهمی موثر در جهش تولید ایفا کند.

زارع ادامه داد: گیلان از استان‌های برتر کشور در عرصه تنظیم‌بازار است و باید با خدمات‌رسانی خوب به مردم در حفظ این رتبه کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی‌ها در مقابله کرونا علیرغم محدودیت‌ها اتفاق افتاد. در بازگشایی مجدد اصناف و مشاغل کم خطر شاهد وفور کالا برای عرضه هستیم.

استاندار گیلان افزود: در ماجرای بیماری کرونا در دیگر کشورهای دنیا صف‌های طولانی تشکیل شد و خالی بودن قفسه‌ها را شاهد بودیم، اما در گیلان حتی برای ساعتی هیچ کمبودی برای تامین کالاها نداشتیم.

زارع با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در سیلوها دپو شده و ۱۷۱ تن برنج نیز در انبارهای استان موجود است، تصریح کرد: علاوه براین اقلام دیگر کالاهای مورد نیاز ماه رمضان نظیر شکر، روغن، آرد و … به میزان کافی وجود دارد و ما با خیال راحت به استقبال ماه رمضان می‌رویم.

وی با بیان اینکه کیفیت پایین نان یکی از دغدغه‌های مردم بود که با اختلاط گندم‌های داخلی و خارجی تا حدود زیادی این مشکل برطرف شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیفیت نان بهتر شده است و امیدوارم  روند مطلوب تری به خود بگیرد.

استاندار گیلان به کاهش مصرف گوشت مرغ و قرمز در استان اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا به دلیل کاهش کار رستوران‌ها و مسافران شاهد کاهش مصرف گوشت و اشباع بازار این کالاها بودیم که با تدابیر لازم سعی کردیم تعادل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تورم گیلان از میانگین کشوری پایین‌تر است، تصریح کرد: پیشگیری از گران‌فروشی‌ها از جمله دلایل کسب این تورم پایین بود و انتظار می رود همچنان تداوم یابد.

زارع افزود: ۲۱۳ هزار نظارت و بازرسی و گشت‌های مشترک از مولفه های مهم در کنترل قیمت‌ها بود و لازم است، نظارتها همچنان قوی تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا در حمل و نقل درون شهری با همه سختی هایی که داشتیم، روند به خوبی سپری شد اما باید شهر پرجمعیتی مانند رشت حمل و نقل قویتری داشته باشد، گفت: در حال حاضر رعایت فاصله در تاکسی‌ها لحاظ می‌شود  و باید این امر تا زمان پیان کرونا ادامه یابد.

استاندار گیلان با اشاره به گسترش خریدهای اینترنتی در استان گفت: اگر چه کرونا یکی از دلایل دستیابی یه این مساله است اما پیش از این در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا خریدهای اینترنتی شتاب دارد، زیرا این امر علاوه براینکه در راستای توسعه پایدار جامعه گام برمی‌دارد و مانع از ایجاد ترافیک و آلودگی محیط زیست می‌شود، از اتلاف وقت و سرمایه در جامعه نیز جلوگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد